ΜΑΘΗΜΑ 7
Βλέπω μόνο το παρελθόν.
1. Αυτή την ιδέα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να
την πιστέψεις στην αρχή. Και όμως είναι η λογική εξήγηση όλων των προηγούμενων.
Είναι ο λόγος που
ό,τι βλέπεις δεν σημαίνει τίποτα.
Είναι ο λόγος που έχεις
δώσει στο καθετί την σημασία που έχει για σένα.
Είναι ο λόγος που δεν καταλαβαίνεις
τίποτα από ό,τι βλέπεις.
Είναι ο λόγος που
οι σκέψεις σου δεν σημαίνουν τίποτα, και είναι σαν τα πράγματα που βλέπεις.
Είναι ο λόγος που
ποτέ δεν ενοχλείσαι για τον λόγο που νομίζεις.
Είναι ο λόγος που
ενοχλείσαι επειδή βλέπεις κάτι που δεν είναι εκεί.
2. Οι παλιές ιδέες για το χρόνο είναι πολύ δύσκολο ν’ αλλάξουν, επειδή όλα
όσα πιστεύεις είναι ριζωμένα στο χρόνο, και βασίζονται στο να μην μάθεις τις
νέες ιδέες γι αυτόν. Όμως, αυτός είναι πραγματικά ο λόγος που χρειάζεσαι
καινούριες ιδέες για τον χρόνο. Αυτή η πρωτοεμφανιζόμενη ιδέα δεν είναι τόσο
παράξενη όσο φαίνεται αρχικά.
3. Για παράδειγμα, κοίταξε ένα φλιτζάνι. Βλέπεις πραγματικά ένα φλιτζάνι, ή
απλά κάνεις μια ανασκόπηση περασμένων εμπειριών σου όταν έπαιρνες ένα φλιτζάνι,
δίψαγες, έπινες, αισθανόσουνα το χείλος του φλιτζανιού στο στόμα σου, έπαιρνες
το πρωινό σου και ούτω καθεξής; Μήπως και οι αισθητικές σου αντιδράσεις
προς το φλιτζάνι δε βασίζονται κι αυτές σε περασμένες εμπειρίες; Πώς αλλιώς θα
ήξερες ότι αυτό το φλιτζάνι σπάει ή όχι αν σου πέσει; Τι άλλο γνωρίζεις γι αυτό
το φλιτζάνι εκτός από ό,τι έχεις μάθει στο παρελθόν; Δεν θα είχες την παραμικρή
ιδέα τι είναι αυτό το φλιτζάνι, εκτός από το τι έχεις μάθει στο παρελθόν. Το
βλέπεις λοιπόν, στην πραγματικότητα;
4. Κοίταξε τώρα τι γίνεται με σένα. Αυτό ισχύει για ό,τι κοιτάς. Αναγνώρισε
το εφαρμόζοντας την σημερινή ιδέα χωρίς διάκριση, παντού όπου πέφτει το μάτι
σου. Για παράδειγμα:
Βλέπω μόνο το παρελθόν
σε αυτό το μολύβι
Βλέπω μόνο το παρελθόν
σε αυτό το παπούτσι.
Βλέπω μόνο το παρελθόν
σε αυτό το χέρι.
Βλέπω μόνο το παρελθόν
σε αυτό το σώμα.
Βλέπω μόνο το παρελθόν
σε αυτό το πρόσωπο.
5. Μη χρονοτριβείς σε κάποιο πράγμα ιδιαίτερα, αλλά θυμήσου να μην
παραλείψεις τίποτα ιδιαίτερα. Ρίξε μια σύντομη ματιά σε κάθε αντικείμενο, και
έπειτα συνέχισε με το επόμενο. Τρεις ή τέσσερις περίοδοι πρακτικής , η κάθε μια
από ένα λεπτό, είναι αρκετές.
ΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ TO
SITE
site https://www.noosfera.gr/video_photo_gallery/ena-mathima-thaymaton-kathe-mera-video
Στο
οποίο υπάρχει παρουσία σε εικοσάλεπτα βίντεο του κάθε
μαθήματος με πλούσια σχόλια με αναφορές σε διαφορές πήγες, για την βαθύτερη
κατανόηση κάθε μαθήματος ,που όμως δεν καταργεί την ανάγκη της
μελέτης ολόκληρου του μαθήματος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου