Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ
- Από το Κεφάλαιο 24, IV. Specialness versus Sinlessness -
1. Η ιδιαιτερότητα είναι μια έλλειψη εμπιστοσύνης προς όλους εκτός από τον εαυτό σου. Η πίστη σου επενδύεται μόνο στον εαυτό σου. Το καθετί άλλο γίνεται εχθρός σου ∙ τρομακτικό και επιθετικό, θανατηφόρο και επικίνδυνο, μισητό και άξιο μόνο να καταστραφεί. Όποια ευγένεια και να προσφέρει δεν είναι παρά πλάνη, αλλά το μίσος του είναι αληθινό. Όντας σε κίνδυνο καταστροφής πρέπει να σκοτώνει, κι εσύ έλκεσαι σε αυτό για να το σκοτώσεις πρώτος. Αυτή είναι η έλξη της ενοχής. Εδώ ο θάνατος ενθρονίζεται ως σωτήρας ∙ η σταύρωση είναι τώρα η λύτρωση, και η σωτηρία μπορεί να σημαίνει μόνο καταστροφή του κόσμου, εκτός από σένα.
2. Ποιος άλλος θα μπορούσε να είναι ο σκοπός του σώματος εκτός από την ιδιαιτερότητα; Και αυτό είναι που το κάνει εύθραυστο και αβοήθητο στην δική του άμυνα. Φτιάχτηκε για να κάνει εσένα εύθραυστο και αβοήθητο. Ο στόχος του διαχωρισμού είναι η κατάρα του. Εντούτοις τα σώματα δεν έχουν κανένα στόχο. Ο στόχος είναι του νου. Και οι νόες μπορούν να αλλάζουν όπως επιθυμούν. Αυτό που είναι, και όλες τους τις ιδιότητες, δεν μπορούν να τα αλλάξουν. Αλλά μπορούν να αλλάξουν αυτό που έχουν ως σκοπό, και η κατάσταση του σώματος αλλάζει ανάλογα. Από μόνο του το σώμα δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Δες το ως μέσον για να πληγώνεις, και πληγώνεται. Δες το ως μέσον για να θεραπεύεις, και θεραπεύεται.
3. Μόνο τον εαυτό σου μπορείς να πληγώσεις. Αυτό το έχουμε επαναλάβει συχνά, αλλά είναι ακόμα δύσκολο να το αντιληφθείς. Οι νόες που σκοπεύουν στην ιδιαιτερότητα είναι αδύνατον να το αντιληφθούν. Όμως είναι προφανές σε εκείνους που επιθυμούν να θεραπεύουν και όχι να επιτίθενται. Ο σκοπός της επίθεσης βρίσκεται στο νου, και τα αποτελέσματά του βιώνονται μόνο εκεί που βρίσκεται. Ούτε είναι ο νους περιορισμένος ∙ γι αυτό ο βλαβερός σκοπός πρέπει να βλάπτει το νου σαν ένα. Για την ιδιαιτερότητα, τίποτα δεν θα μπορούσε να βγάζει λιγότερο νόημα. Για τα θαύματα, τίποτα δεν θα μπορούσε να βγάζει περισσότερο νόημα. Διότι τα θαύματα είναι απλά η αλλαγή του σκοπού από βλαβερότητα σε θεραπεία. Αυτή η μεταβολή στον σκοπό πραγματικά «βάζει σε κίνδυνο» την ιδιαιτερότητα, αλλά μόνο υπό την έννοια ότι όλες οι ψευδαισθήσεις «απειλούνται» από την αλήθεια. Δεν αντέχουν μπροστά της. Ωστόσο ποια παρηγοριά υπήρξε ποτέ σε αυτές, που για χάρη της θα ήθελες να παρακρατήσεις το δώρο που ζητά ο Πατέρας σου από Αυτόν, και να το δώσεις σε αυτές αντί σε Αυτόν; Αν το δώσεις σε Αυτόν, το σύμπαν είναι δικό σου. Αν το προσφέρεις σε αυτές, κανένα δώρο δεν μπορεί να επιστραφεί. Ό,τι έχεις δώσει στην ιδιαιτερότητα έχει αφήσει εσένα χρεοκοπημένο και το θησαυροφυλάκιό σου άγονο και άδειο, με μια ανοιχτή πόρτα που προσκαλεί όλα όσα θα διατάρασσαν την γαλήνη σου να εισέλθουν και να καταστρέψουν .
4. Νωρίτερα είπα να μην σκέφτεσαι τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η σωτηρία, ούτε το πώς θα την φτάσεις. Αλλά σκέψου, και σκέψου καλά, αν είναι επιθυμία σου να μπορέσεις να δεις τον αδελφό σου αναμάρτητο. Για την ιδιαιτερότητα η απάντηση πρέπει να είναι «όχι». Ένας αναμάρτητος αδελφός είναι εχθρός της, ενώ η αμαρτία, αν ήταν δυνατή, θα ήταν φίλη της. Η αμαρτία του αδελφού σου θα δικαιολογούσε τον εαυτό της, και θα της έδινε το νόημα που αρνείται η αλήθεια. Ό,τι είναι αληθινό διακηρύσσει την αθωότητά του. Ό,τι είναι λανθασμένο διακηρύσσει ότι οι αμαρτίες του είναι αληθινές. Αν είναι αμαρτωλός, τότε η πραγματικότητά σου δεν είναι αληθινή, αλλά απλά ένα όνειρο ιδιαιτερότητας που δεν διαρκεί περισσότερο από μία στιγμή, και γίνεται σκόνη.
5. Μην υπερασπίζεσαι αυτό το παράλογο όνειρο, στο οποίο ο Θεός στερείται αυτό που αγαπά, κι εσύ παραμένεις μακριά από την σωτηρία. Μόνο αυτό είναι βέβαιο σε αυτόν τον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο που δεν έχει κανένα νόημα στην πραγματικότητα: Όταν η ειρήνη δεν είναι μαζί σου ολοκληρωτικά, και όταν υποφέρεις από πόνο οιουδήποτε είδους, τότε έχεις δει κάποια αμαρτία μέσα στον αδελφό σου, και έχεις χαρεί με αυτό που νόμισες ότι ήταν εκεί. Η ιδιαιτερότητά σου φάνηκε ασφαλής εξαιτίας αυτού. Επομένως έσωσες αυτό που όρισες να είναι ο σωτήρας σου, και σταύρωσες αυτόν που σου έχει δώσει ο Θεός. Έτσι είσαι δεμένος μαζί του, διότι είστε ένα. Και γι αυτό η ιδιαιτερότητα είναι ο «εχθρός» του, και ο δικός σου επίσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου