Τα Μαθήματα Θαυμάτων είναι άμεση επικοινωνία από το Θεό δια μέσου του Ιησού Χριστού που παρουσιάζει την φαινομενική υποθετική κατάσταση ανάμεσα στον Θεό και τον άνθρωπο η οποία δείχνει ένα ψευδή διαχωρισμό, και τον τρόπο που αυτό το φαινομενικό σχίσμα επιδιορθώνεται. Ο μοναδικός σκοπός τους είναι να φέρει φως μέσα από την μεταμόρφωση του νου σας.
Εισαγωγή στο κείμενο του Μαθήματα Θαυμάτων:
Αυτά είναι τα μαθήματα θαυμάτων. Είναι μια σειρά μαθημάτων απαραίτητη. Μόνο ο χρόνος που αφιερώνετε είναι εθελοντικός.
Η ελεύθερη θέληση δεν σημαίνει ότι μπορείτε να καθορίσετε την διδακτέα ύλη. Σημαίνει ότι μπορείτε μόνο να επιλέξετε τι θα μελετήσετε σε κάποιο συγκεκριμένο χρόνο.΄
Αυτή η σειρά μαθημάτων δεν έχει στόχο να σας διδάξει την έννοια της αγάπης, γιατί αυτό είναι κάτι πέρα από αυτό που μπορεί να διδαχθεί. Έχει όμως στόχο να αφαιρέσει τα εμπόδια ως προς την γνώση της παρουσίας της αγάπης, η οποία είναι η φυσική σας κληρονομιά.
Το αντίθετο της αγάπης είναι ο φόβος, αλλά αυτό που περιλαμβάνει τα πάντα δεν μπορεί να έχει αντίθετο.
Έτσι αυτή η σειρά μαθημάτων συνοπτικά είναι:
Τίποτα αληθινό δεν μπορεί να απειλείται.
Τίποτα μη πραγματικό δεν υπάρχει.
Εδώ βρίσκεται η ειρήνη του Θεού.
Ο σκοπός αυτών των μαθημάτων του βιβλίου εργασιών είναι να εκπαιδεύσει το νου σας με συστηματικό τρόπο προς μια διαφορετική αντίληψη του κόσμου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το θεωρητικό υπόβαθρο που παρέχει το κείμενο είναι απαραίτητο σαν πλαίσιο εργασίας που δίνει νόημα στις ασκήσεις αυτού του βιβλίου. Όμως είναι η εκτέλεση των ασκήσεων που κάνει εφικτό το στόχο αυτών των μαθημάτων. Ο ανεκπαίδευτος νους δεν μπορεί να εκπληρώσει τίποτα. Σκοπός αυτού του βιβλίου είναι να εκπαιδεύσει το νου σας να σκέφτεστε σύμφωνα με το πλαίσιο που έχει θέσει το κείμενο.
Οι ασκήσεις είναι πολύ απλές. Δεν απαιτούν πολύ χρόνο, και δεν έχει σημασία το που θα τις κάνεις. Δεν χρειάζονται προετοιμασία. Η εκπαιδευτική περίοδος διαρκεί ένα χρόνο. Οι ασκήσεις αριθμούνται από 1 ως 365. μην κάνετε πάνω από ένα μάθημα την ημέρα.
Αυτό το βιβλίο εργασιών διαιρείται σε τρία κύρια μέρη, το πρώτο ασχολείται με την επανόρθωση του τρόπου που βλέπετε τώρα, και το δεύτερο με την απόκτηση του ορθού τρόπου αντίληψης. Με εξαίρεση των επαναληπτικών περιόδων, οι ασκήσεις κάθε μέρας επικεντρώνονται σε μια κεντρική ιδέα, η οποία αναφέρεται πρώτη. Μετά ακολουθεί μια περιγραφή των συγκεκριμένων διαδικασιών με τις οποίες θα εφαρμοστεί η ιδέα της ημέρας.
Ο σκοπός του βιβλίου εργασιών είναι να εκπαιδεύσει το νου σας με συστηματικό τρόπο προς μια διαφορετική αντίληψη του κόσμου. Οι ασκήσεις είναι σχεδιασμένες για να σας βοηθήσουν να γενικεύσετε τα μαθήματα, έτσι ώστε να καταλάβετε ότι το κάθε ένα από αυτά είναι εξίσου εφαρμόσιμο σε όλους και όλα όσα βλέπετε.
Η μεταφορά της εκπαίδευσης στην σωστή αντίληψη δεν προχωρά όπως η μεταφορά της εκπαίδευσης του κόσμου. Αν έχει επιτευχθεί η σωστή αντίληψη σε σχέση με όλα τα πρόσωπα, τις καταστάσεις ή τα γεγονότα, η ολοκληρωτική μεταφορά σε όλους και όλα είναι βέβαιη. Από την άλλη πλευρά, μια εξαίρεση από την ορθή αντίληψη καθιστά αδύνατες τις επιτεύξεις της παντού.
Επομένως οι μόνοι γενικοί κανόνες που μπορούμε να παρατηρήσουμε είναι: Πρώτον, οι ασκήσεις θα πρέπει να εκτελούνται με μεγάλη ιδιαιτερότητα όπως υποδεικνύεται. Αυτό θα σας βοηθήσει να γενικεύετε τις ιδέες σχετικά με κάθε κατάσταση που βρίσκεσαι και σχετικά με όλους και όλα σε αυτή. Δεύτερον, να βεβαιωθείς ότι δεν αποφασίζεις από μόνος σου ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι, καταστάσεις ή πράγματα στους οποίους αυτές οι ιδέες δεν είναι εφαρμόσιμες. Αυτό θα είναι παρέμβαση στη μεταφορά της εκπαίδευσης. Η πραγματική φύση της ορθής αντίληψης είναι ότι δεν έχει όρια. Είναι το αντίθετο από τον τρόπο που βλέπεις τώρα.
Ο συνολικός στόχος των ασκήσεων είναι να αυξήσει την ικανότητά σας να επεκτείνετε τις ιδέες που θα εξασκείτε, ώστε να περιλαμβάνουν τα πάντα. Αυτό δεν θα απαιτήσει προσπάθεια από μέρους σας. Οι ασκήσεις από μόνες τους ανταποκρίνονται στις συνθήκες τις απαραίτητες για αυτού του είδους την μεταφορά.
Μερικές από τις ιδέες που παρουσιάζει το βιβλίο εργασιών θα είναι πολύ δύσκολο να τις πιστέψετε, και άλλες μπορεί να σας ξαφνιάσουν. Αυτό δεν έχει σημασία. Το μόνο που σας ζητείται είναι να εφαρμόζετε τις ιδέες όπως σας δίνονται. Δεν σας ζητείται να τις κρίνετε καθόλου. Σας ζητείται μόνο να τις χρησιμοποιήσετε. Η χρήση τους είναι αυτή που θα σας δώσει την σημασία τους, και θα σας δείξει ότι είναι αληθινές.
Να θυμάστε μόνο αυτό: δεν χρειάζεται να πιστεύετε τις ιδέες, δεν χρειάζεται να τις αποδεχτείτε, ούτε καν τις καλοδεχτείτε. Σε μερικές μάλιστα από αυτές μπορεί να προβάλλετε και σθεναρή αντίσταση. Τίποτα από αυτά δεν πειράζει, ούτε θα μειώσει την αποτελεσματικότητά τους. Αλλά μην επιτρέψετε στον εαυτό σας να κάνει εξαιρέσεις στην εφαρμογή των ιδεών που περιλαμβάνει το βιβλίο εργασιών, και όποιες και να είναι οι αντιδράσεις σας προς τις ιδέες, χρησιμοποιείστε τις. Τίποτα πάρα πάνω δεν είναι απαραίτητο.
ΜΑΘΗΜΑ 1
Τίποτα Από Ό,τι Βλέπω Μέσα Σε Αυτό Το Δωμάτιο ( σε αυτό το δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος) Δεν Σημαίνει Τίποτα.
Τώρα κοίταξε αργά γύρω σου, και εξασκήσου στην εφαρμογή αυτής της ιδέας πολύ συγκεκριμένα σε ό,τι βλέπεις.
Αυτό το τραπέζι δε σημαίνει τίποτα.
Αυτή η καρέκλα δε σημαίνει τίποτα.
Αυτό το χέρι δε σημαίνει τίποτα.
Αυτό το πόδι δε σημαίνει τίποτα.
Αυτό το στυλό δε σημαίνει τίποτα.
Έπειτα κοίταξε πιο πέρα από την άμεση περιοχή σου, και εφάρμοσε αυτή την ιδέα σε ευρύτερη κλίμακα:
Αυτή η πόρτα δε σημαίνει τίποτα.
Αυτό το σώμα δε σημαίνει τίποτα.
Αυτή η λάμπα δε σημαίνει τίποτα.
Αυτή η ταμπέλα δε σημαίνει τίποτα.
Αυτή η σκιά δε σημαίνει τίποτα.
Σημειώστε ότι αυτές οι δηλώσεις δεν είναι κανονισμένες με συγκεκριμένη σειρά, και μην αφήσεις να γίνουν εξαιρέσεις στα είδη των αντικειμένων που εφαρμόζονται. Αυτός είναι ο σκοπός της άσκησης. Η δήλωση θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλα όσα βλέπετε. Όσο εφαρμόζετε την ιδέα για μια μέρα, να την εφαρμόζετε εξ ολοκλήρου χωρίς διακρίσεις. Μην προσπαθήσετε να την εφαρμόσετε σε όλα όσα βλέπετε, γιατί αυτές οι ασκήσεις δεν πρέπει να γίνουν τελετουργικές. Μόνο βεβαιωθείτε ότι τίποτα από ό,τι βλέπετε δεν αποκλείεται συγκεκριμένα. Το κάθε πράγμα είναι σαν το άλλο όσον αφορά την εφαρμογή αυτής της ιδέας.
Το κάθε ένα από τα πρώτα τρία μαθήματα δεν θα πρέπει να γίνεται πάνω από δύο φορές την ημέρα το κάθε ένα, κατά προτίμηση πρωί βράδυ. Ούτε θα πρέπει να το επιχειρείτε για περισσότερο από περίπου ένα λεπτό, εκτός κι αν συνεπάγεται κάποια βιασύνη. Είναι βασικό να υπάρχει ένα στοιχείο άνεσης.
ΜΑΘΗΜΑ 2
Έχω Δώσει Σε Όλα Όσα Βλέπω Σε Αυτό Το Δωμάτιο
(σε αυτό το δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος)
Όλη Τη Σημασία Που Έχουν Αυτά Για Μένα.
Οι ασκήσεις με αυτή την ιδέα είναι οι ίδιες όπως του της πρώτης. Άρχισε με τα πράγματα που είναι κοντά σου, και εφάρμοσε την ιδέα σε ό,τι πέφτει το μάτι σου. Μετά επέκτεινε το πεδίο έξω. Γύρισε το κεφάλι σου έτσι ώστε να συμπεριλάβεις ό,τι βρίσκεται και στις δύο πλευρές σου. Αν είναι δυνατό, γύρισε το κεφάλι σου και συμπερίλαβε και ό,τι βρίσκεται πίσω σου. Να μην κάνεις καθόλου διακρίσεις όσο είναι δυνατό ως προς την επιλογή των αντικειμένων που θα εφαρμόζεις αυτή την ιδέα, μην επικεντρώνεσαι σε τίποτα συγκεκριμένο, και μην επιχειρήσεις να συμπεριλάβεις τα πάντα μέσα σε μια περιοχή, αλλιώς θα δημιουργήσεις ένταση.
Απλά κοίταζε γύρω σου χαλαρά και σχετικά γρήγορα, προσπαθώντας να αποφύγεις την επιλογή ανάλογα με το μέγεθος, την φωτεινότητα, το χρώμα, το υλικό, ή με την σημασία που έχουν για σένα. Πάρε τα υποκείμενα απλά όπως τα βλέπεις. Προσπάθησε να εφαρμόζεις την άσκηση με την ίδια άνεση σε ένα σώμα, ή ένα κουμπί, μια μύγα ή ένα πάτωμα, ένα χέρι ή ένα μήλο. Το μοναδικό κριτήριο για την εφαρμογή αυτής της ιδέας σε οτιδήποτε είναι απλά να έχει πέσει στο πεδίο της όρασής σου. Μη κάνεις προσπάθεια να συμπεριλάβεις τίποτα συγκεκριμένο, αλλά ββαιώσου και ότι δεν έχεις αποκλείσει και τίποτα συγκεκριμένο.
ΜΑΘΗΜΑ 3
Δεν Καταλαβαίνω Τίποτα Από ό,τι Βλέπω Μέσα Σε Αυτό Το Δωμάτιο
(σε αυτό το δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος).
Εφάρμοσε αυτή την ιδέα όπως τις προηγούμενες, χωρίς να κάνεις κανενός είδους διακρίσεις. Ό,τι βλέπεις γίνεται κατάλληλο θέμα για να εφαρμόσεις την ιδέα.
Βεβαιώσου ότι δεν αμφισβητείς την καταλληλότητα από οτιδήποτε για την εφαρμογή αυτής της ιδέας. Αυτές δεν είναι ασκήσεις κρίσης. Οτιδήποτε βλέπεις είναι κατάλληλο αν το βλέπεις. Μερικά από τα πράγματα που βλέπεις μπορεί να έχουν σημασία που σε φορτίζει συναισθηματικά. Προσπάθησε να αφήνεις τέτοια συναισθήματα στην μπάντα, και απλά χρησιμοποίησε αυτά τα πράγματα ακριβώς όπως όλα τα άλλα.
Ο σκοπός αυτής της άσκησης είναι να σε βοηθήσει να καθαρίσεις το νου σου από όλους τους προηγούμενους συσχετισμούς, για να βλέπεις τα πράγματα καθαρά όπως εμφανίζονται μπροστά σου τώρα, και να συνειδητοποιήσεις το πόσα λίγα καταλαβαίνεις γι αυτά.
Επομένως είναι βασικό να διατηρείς ανοιχτό μυαλό, ανεπηρέαστο από κρίσεις, στην επιλογή των πραγμάτων στα οποία θα εφαρμόσεις την ιδέα της ημέρας. Γι αυτό το σκοπό το ένα πράγμα είναι σαν το άλλο, εξίσου κατάλληλο και γι αυτό εξίσου χρήσιμο.
ΜΑΘΗΜΑ 4
Αυτές Οι Σκέψεις Δε Σημαίνουν Τίποτα.
Είναι Σαν Τα Πράγματα Που βλέπω Μέσα Σε Αυτό Το Δωμάτιο
(σε αυτό το δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος)
Αντίθετα με τις προηγούμενες, αυτές οι ασκήσεις δεν αρχίζουν με την ιδέα της ημέρας. Σ’ αυτές της περιόδους πρακτικής, να αρχίζεις σημειώνοντας τις σκέψεις που περνούν από το μυαλό σου για ένα περίπου λεπτό. Μετά εφάρμοσε την ιδέα σε αυτές. Αν ήδη αντιλαμβάνεσαι λυπηρές σκέψεις, τότε χρησιμοποίησέ τις σαν υποκείμενα στην ιδέα. Όμως, μην επιλέγεις μόνο τις σκέψεις που θεωρείς «κακές». Αν εξασκηθείς στο να παρατηρείς τις σκέψεις σου, θα δεις ότι αντιπροσωπεύουν ένα μίγμα, που κατά μια έννοια, καμιά δεν μπορεί να αποκαλεστεί «καλή» ή «κακιά». Γι αυτό δεν σημαίνουν τίποτα.
Επιλέγοντας τα θέματα για την εφαρμογή της σημερινής ιδέας, απαιτείται η συνήθης ιδιαιτερότητα. Μην φοβηθείς να χρησιμοποιήσεις «καλές» σκέψεις όπως και «κακές». Καμιά από αυτές δεν αντιπροσωπεύει τις πραγματικές σκέψεις σου, οι οπίες επικαλύπτονται από αυτές. Οι «καλές» δεν είναι παρά σκιές από ό,τι βρίσκεται πάρα πέρα, και οι σκιές δυσχεραίνουν την ορατότητα. Οι «κακές» είναι εμπόδια στην ορατότητα, και κάνουν την όραση αδύνατη. Δεν θέλεις ούτε τις μεν ούτε τις δε.
Αυτή είναι μια πολύ σημαντική άσκηση, και θα επαναλαμβάνεται πότε- πότε με κάπως διαφορετική μορφή. Ο στόχος εδώ είναι να σας εκπαιδεύσει στα πρώτα βήματα προς τον στόχο της διαχώρισης αυτού που δεν έχει νόημα από αυτό που έχει. Είθναι μια πρώτη προσπάθεια στον μακροπρόθεσμο στόχο της εκμάθησης να βλέπουμε αυτό που δεν έχει νόημα σαν κάτι έξω από σένα, και αυτό που έχει νόημα σαν κάτι που βρίσκεται μέσα σου. Είναι επίσης η αρχή της εκπαίδευσης του μυαλού σου να αναγνωρίζει τι είναι το ίδιο και τι διαφορετικό.
Χρησιμοποιώντας τις σκέψεις σου για την εφαρμογή της ιδέας της σημερινής, να προσδιορίζεις την ταυτότητα κάθε σκέψης από την κεντρική μορφή ή γεγονός που περιέχει. Για παράδειγμα:
Αυτή η σκέψη για ___________ δεν σημαίνει τίποτα.
Είναι σαν τα πράγματα που βλέπω μέσα σε αυτό το δωμάτιο (σε αυτό το δρόμο, και ούτω καθεξής)
Μπορείς ακόμα να χρησιμοποιήσεις την ιδέα για κάποια σκέψη που αναγνωρίζεις σαν επιβλαβή. Αυτή η πρακτική είναι χρήσιμη, αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις απρογραμμάτιστες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν για τις ασκήσεις. Όμως, μην εξετάζετα τον νου σας για πάρα πάνω από περίπου ένα λεπτό. Ακόμα είσαστε πολύ άπειροι για να αποφύγετε την τάση να γίνετε υπερβολικά απορροφημένοι χωρίς λόγο.
Ακόμα, αφού αυτές οι ασκήσεις είναι οι πρώτες αυτού του είδους, μπορεί να βρείτε ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο να σταματήσετε τις κρίσεις σας όσον αφορά τις σκέψεις σας. Μην επαναλαμβάνετε αυτές τις ασκήσεις πάνω από τρεις ή τέσσερις φορές την ημέρα. Θα επανέλθουμε σε αυτές αργότερα.
Ημερολόγιο
Υιέ του Θεού, μην είσαι ικανοποιημένος με το τίποτα! Έχεις καταστήσει αόρατη την μοναδική αλήθεια αυτού του κόσμου. Κάνοντας το τίποτα αληθινό για σένα, την βλέπεις. Όμως, δεν είναι εκεί.
Κείμενο, Κεφάλαιο 12
ΜΑΘΗΜΑ 5
Ποτέ Δεν Είμαι Ενοχλημένος Για Τον Λόγο Που Νομίζω.
Αυτή η ιδέα, όπως η προηγούμενη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε πρόσωπο, κατάσταση ή γεγονός το οποίο πιστεύετε ότι σας προκαλεί πόνο. Εφαρμόστε την ειδικά σε ό,τι πιστεύετε ότι είναι η αιτία της ενόχλησης σας, χρησιμοποιώντας την περιγραφή του συναισθήματος με όποιες λέξεις σας φαίνονται πιο ακριβείς. Η ενόχληση μπορεί να είναι φόβος, ανησυχία, θλίψη, άγχος, θυμός, μίσος, ζήλια ή πολλά άλλα, που νομίζετε ότι είναι διαφορετικά. Αυτό δεν ισχύει. Όμως, μέχρι να μάθετε ότι η μορφή δεν έχει σημασία, η κάθε μορφή θα γίνεται κατάλληλο υποκέιμενο για τις ασκήσςεις της ημέρας. Όταν εφαρμόζετε την ίδια ιδέα στην κάθε μία ξεχωριστά, κάνετε το πρώτο βήμα για την τελική αναγνώριση ότι όλες είναι οι ίδιες.
Όταν χρησιμοποιείτε την σημερινή ιδέα για κάποια συγκεκριμένη αιτία ενόχλησης οποιασδήποτε μορφής, να χρησιμοποιείτε και την μορφή με την οποία βλέπετε την ενόχληση, και την οποία στην οποία την αποδίδετε. Για παράδειγμα:
Δεν είμαι θυμωμένος με ____________ για τον λόγο που νομίζω.
Δεν φοβάμαι το_______________ για τον λόγο που νομίζω.
Αλλά πάλι, αυτό δεν να υποκαταστήσει περιόδους εξάσκησης οποίες ερευνάς το μυαλό σου για «πηγές» ενόχλησης στις οποίες πιστεύεις, και σε μορφές ενόχλησης που πιστεύεις ότι καταλήγουν.
Σε αυτές τις ασκήσεις, περισσότερο από τις προηγούμενες, μπορεί να δυσκολευτείτε να μην κάνετε διακρίσεις, και να αποφύγετε να δώσετε μεγαλύτερο βάρος σε μερικά θέματα περισσότερο από άλλα. Μπορεί να βοηθήσει πριν από τις ασκήσεις να κάνετε την ακόλουθη δήλωση:
Δεν υπάρχουν μικρές ενοχλήσεις.
Όλες είναι εξίσου ενοχλητικές για την ειρήνη του νου μου.
Έπειτα εξέτασε το νου σου για οτιδήποτε σου προξενεί πόνο, άσχετα με το πόσο πολύ ή λίγο νομίζεις ότι το κάνει αυτό.
Μπορεί ακόμα να βρεις τον εαυτό σου λογότερο πρόθυμο να εφαρμόσει την σημερινή ιδέα σε κάποιες πηγές ενόχλησης από ότι σε άλλες. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, πρώτα σκέψου αυτό:
Δεν μπορώ να κρατήσω αυτή την μορφή ενόχλησης και να αφήσω τις άλλες να φύγουν. Για του σκοπούς αυτής της άσκησης, λοιπόν, θα τις θεωρώ όλες ίδιες.
Μετά ψάξε το μυαλό σου για όχι περισσότερο από περίπου ένα λεπτό, να προσπάθησε να αναγνωρίσεις ένα αριθμό από διαφορετικές μορφές ενόχλησης, άσχετα με τη σημασία που τους δίνεις. Εφάρμοσε τη σημερινή ιδέα σε κάθε μια από αυτές, χρησιμοποιώντας το όνομα και της πηγής της ενόχλησης όπως το αντιλαμβάνεσαι, και του συναισθήματος που βιώνεις. Μερικά παραδείγματα είναι τα εξής:
Δεν ανησυχώ για____________για το λόγο που νομίζω.
Δεν στεναχωριέμαι για _______________ για το λόγο που νομίζω.
Τρεις με τέσσερις φορές την ημέρα είναι αρκετό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου