Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2017

Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 2






                                                                                        MICHAEL MURRAY
Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 2

Στο σημερινό μάθημα, το Μάθημα 2, μπαίνουμε και πάλι στη διαδικασία της ακύρωσης της κρίσης του εγώ του σωστού και του λάθους και του καλού και του κακού. Αυτή είναι η αποστασιοποίηση από το Επίπεδο-1 και τον διχασμένο νου του εγώ.
Και πάλι, σας παρακαλώ μην αμφισβητείτε αυτά που διαβάζετε σ’ αυτά τα μαθήματα. Αν αμφισβητείς το κάθε μάθημα τότε κρίνεις το μάθημα. Αυτά τα μαθήματα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αφήσεις την κρίση και όχι να την ενισχύσεις. Αν αμφισβητείς, τότε επιλέγεις την κρίση, και έτσι επιλέγεις το εγώ. Αν συμβαίνει αυτό, επιστρέφεις στο Επίπεδο-1 και πίσω στο πονοσώμα του εγώ.
ΜΑΘΗΜΑ 2
Έχω δώσει σε όλα όσα βλέπω μέσα σ’ αυτό το δωμάτιο
[σ’ αυτόν τον δρόμο, απ’ αυτό το παράθυρο, σ’ αυτό το μέρος]
όλη την σημασία που έχουν για μένα.
( Η Ερώτηση είναι: Γιατί; Γιατί έχεις δώσει σε όλα μια σημασία; Η Απάντηση είναι: Επειδή είσαι στο Επίπεδο-1 και στο σύστημα σκέψης του εγώ. Αυτή είναι και η αιτία που σ’ όλα δίνεις μια ερμηνεία. Σημαίνει ότι αντιλαμβάνεσαι με το εγώ και βλέπεις τα πάντα ή σαν καλό ή κακό ή σαν σωστό ή λάθος. Όσο γι αυτό πρέπει τώρα να μάθεις ότι δεν έχεις καμία επιλογή επειδή αν παραμείνεις στο Επίπεδο-1 θα κρίνεις τα πάντα με το εγώ).
1:1.Οι ασκήσεις γι’ αυτήν την ιδέα είναι οι ίδιες μ’ εκείνες της πρώτης.
( Θα χρειαστεί χρόνο να ακυρώσεις την κρίση του εγώ και έτσι όλα τα μαθήματα θα επαναληφθούν πολλές φορές επειδή το εγώ είναι προσκολλημένο σε σένα και εσύ στη κρίση του εγώ.)
1:2.Ξεκίνησε με τα πράγματα που είναι κοντά σου, και εφάρμοσε την ιδέα σε οτιδήποτε σταθεί το βλέμμα σου.
( Αυτή η λάμπα δεν σημαίνει τίποτε. Αυτή η λάμπα δεν είναι καλή ούτε κακή, σωστή ή λάθος επειδή το εγώ αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες.)
(Αυτό το πάτωμα δεν σημαίνει τίποτε. Αυτό το πάτωμα δεν είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
( Αυτό το παράθυρο δεν σημαίνει τίποτε. Αυτό το παράθυρο δεν είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
(Αυτό το δάχτυλο δεν σημαίνει τίποτε. Αυτό το δάχτυλο δεν είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος, επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες.)
( Αυτό το κομπιούτερ δεν σημαίνει τίποτε. Αυτό το κομπιούτερ δεν είναι καλό ή κακό, επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
1:3.Μετά αύξησε το φάσμα προς τα έξω.
( Τώρα κοίταξε πιο μακριά και εξασκήσου στην ιδέα ότι πράγματι κρίνεις όλα όσα βλέπεις με το εγώ στο Επίπεδο-1. Θα τα κρίνεις ή σαν καλά ή κακά ή σωστά ή λάθος.)
( Εκείνος ο ουρανός δεν σημαίνει τίποτε. Ο ουρανός δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες).
(Εκείνος ο θόρυβος δεν σημαίνει τίποτε. Ο θόρυβος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
(Εκείνος ο δρόμος δεν σημαίνει τίποτε. Εκείνος ο δρόμος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
(Εκείνος ο τοίχος δεν σημαίνει τίποτε. Ο τοίχος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες.)
( Εκείνο το σπίτι δεν σημαίνει τίποτε. Το σπίτι δεν είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
4Στρίψε το κεφάλι έτσι ώστε να συμπεριλάβεις οτιδήποτε βρίσκεται εκατέρωθεν.
( Εκείνη η κορνίζα δεν σημαίνει τίποτε. Η κορνίζα δεν είναι καλή ή κακή, σωστή ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
(Εκείνος ο τοίχος δεν σημαίνει τίποτε. Ο τοίχος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες.)
4:5.Εάν είναι δυνατόν, κοίτα πίσω σου και εφάρμοσε την ιδέα σε ό,τι ήταν εκεί.
(Εκείνος ο τοίχος που βρίσκεται πίσω μου δεν σημαίνει τίποτε. Ο τοίχος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτά τα νοήματα.)
( Η μπογιά στον τοίχο δεν σημαίνει τίποτε. Η μπογιά στον τοίχο δεν είναι καλή ή κακή, σωστή ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ερμηνείες.)
4:6.Παράμεινε όσο γίνεται πιο απροκατάληπτος κατά την επιλογή των αντικειμένων για την εφαρμογή της ιδέας, μην επικεντρωθείς σε τίποτα ιδιαίτερα, και μην προσπαθήσεις να συμπεριλάβεις τα πάντα όσα βλέπεις σ’ ένα δεδομένο χώρο, γιατί θα προσθέσεις κόπο [στην διεργασία].
(Επέλεξε στην τύχη τα αντικείμενα που βλέπεις. Μην ψάχνεις για περισσότερες ιδέες από ό,τι σου έχει δοθεί. Το εγώ θα θέλει να κατασκευάσει κάποιο πλαίσιο για να πιστέψεις ότι οδηγείσαι στην κατανόηση. Μείνε στο τυχαίο όταν κάνεις αυτά τα μαθήματα.)
2. Απλώς κοίτα χαλαρά και αρκετά γρήγορα γύρω σου, προσπαθώντας ν’ αποφύγεις να επιλέξεις με βάση το μέγεθος, την φωτεινότητα, το χρώμα, το υλικό ή την σχετική σημασία [που κάτι έχει] για σένα.
( Μην κρίνεις το μέγεθος, την φωτεινότητα, το χρώμα, το υλικό ή την σχετική σημασία που κάτι έχει για σένα. Αυτό που κάνει αυτά τα πράγματα σημαντικά για σένα είναι ότι τα κρίνεις σαν καλά ή κακά ή σαν σωστά και λάθος.)
2:2.Πάρε τα αντικείμενα απλά όπως τα βλέπεις.
(Επέλεξε τα αντικείμενα όπως τα βλέπεις. Μην κρίνεις τι πρόκειται να επιλέξεις. Αυτό είναι το εγώ που προσπαθεί να δει μαζί σου και για σένα. Αν το κάνεις αυτό θα είσαι πίσω στο Επίπεδο-1 μαζί με το εγώ.)
2:3.Προσπάθησε να εφαρμόσεις την άσκηση με την ίδια ευκολία σ’ ένα σώμα ή σ’ ένα κουμπί, σε μια μύγα ή στο πάτωμα, σ’ ένα χέρι ή σ’ ένα μήλο.
 ( Για να ακυρώσεις την κρίση του εγώ, χρειάζεται να συμπεριλάβεις τα πάντα από ένα κουμπί σ’ ένα σώμα , σε μια μύγα ή στο πάτωμα. Για το εγώ κάποια πράγματα είναι πιο σημαντικά ή ιδιαίτερα από άλλα. Όλα τα άψυχα και έμψυχα αντικείμενα είναι εμποτισμένα με την κρίση του εγώ.)
2:4.Το μόνο κριτήριο για την εφαρμογή της ιδέας σε οτιδήποτε είναι ότι απλώς στάθηκε το βλέμμα σου πάνω του.
( Το μόνο κριτήριο για την ακύρωση της κρίσης του εγώ είναι απλά να ακυρώσεις ό,τι αντιλαμβάνονται τα μάτια σου και όχι ό,τι σκέφτεται ο νους.)
2:5.Μην κάνεις καμιά προσπάθεια να συμπεριλάβεις οτιδήποτε ιδιαίτερο, εντούτοις βεβαιώσου ότι δεν εξαιρείται ειδικά κάτι.
( Μην επιλέγεις αυτό που νομίζεις ότι είναι σημαντικό ή ασήμαντο• το εγώ είναι που επιλέγει το ειδικό. Το κάνει αυτό επειδή γι’ αυτό κάποια πράγματα είναι περισσότερο ιδιαίτερα από άλλα. Θυμήσου, ακυρώνουμε την κρίση του εγώ για το σωστό και λάθος, για το καλό και το κακό, έτσι λοιπόν συμπεριέλαβε όλα όσα βλέπεις χωρίς να εξαιρείς ειδικά κάτι.)
*Η μετάφραση του Βιβλίου Εργασιών είναι από την επίσημη έκδοση στα Ελληνικά του «A Course in Miracles», Foundation for Inner Peace: « Ένα Μάθημα στα Θαύματα».




Δεν υπάρχουν σχόλια: