Δευτέρα, 6 Μαρτίου 2017

Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 53





Θα παρατηρήσεις ότι, για τον σκοπό της επανάληψης, κάποιες από τις ιδέες δεν δίνονται ακριβώς στην αρχική τους μορφή. Χρησιμοποίησε τες όπως δίνονται εδώ. Δεν είναι απαραίτητο να επιστρέψεις στις αρχικές δηλώσεις, ούτε να εφαρμόσεις τις ιδέες όπως προτεινόταν τότε.
Τώρα δίνουμε έμφαση στις σχέσεις ανάμεσα στις πρώτες πενήντα ιδέες που έχουμε καλύψει, και στην συνεκτικότητα του συστήματος σκέψης προς το οποίο σε οδηγούν.


ΜΑΘΗΜΑ 53

Σήμερα θα κάνουμε ανακεφαλαίωση στα ακόλουθα:

1 (11) Οι χωρίς νόημα σκέψεις μου μού δείχνουν έναν κόσμο χωρίς νόημα.

 (Το ερώτημα είναι: Γιατί; Γιατί οι χωρίς νόημα σκέψεις μου μού δείχνουν ένα κόσμο χωρίς νόημα;
Η Απάντηση είναι: Οι σκέψεις μου μού δείχνουν ένα κόσμο χωρίς νόημα γιατί οι σκέψεις μου είναι χωρίς νόημα στο Επίπεδο-1. Η Αντίληψη φτιάχνει την προβολή.)

2Αφού οι σκέψεις τις οποίες αντιλαμβάνομαι δεν σημαίνουν τίποτα, ο κόσμος που τις απεικονίζει δεν μπορεί να έχει κανένα νόημα.

 ( Οι σκέψεις μου μού δείχνουν ένα κόσμο χωρίς νόημα γιατί οι σκέψεις μου είναι χωρίς νόημα στο Επίπεδο-1. Η Αντίληψη φτιάχνει την προβολή.)

3Ό,τι παράγει αυτόν τον κόσμο είναι παρανοϊκό, και το ίδιο είναι και αυτό που ο κόσμος παράγει.

 ( Οι σκέψεις μου μού δείχνουν ένα κόσμο χωρίς νόημα γιατί οι σκέψεις μου είναι χωρίς νόημα στο Επίπεδο-1. Η Αντίληψη φτιάχνει την προβολή.)

4Η πραγματικότητα δεν είναι παρανοϊκή, και εγώ έχω πραγματικές καθώς και παράλογες σκέψεις.

 (Οι σκέψεις μου μπορούν επίσης να μου δείξουν ένα κόσμο με νόημα γιατί οι σκέψεις μου είναι με νόημα στο Επίπεδο-2. Η Αντίληψη φτιάχνει την προβολή.)

5Επομένως, μπορώ να δω έναν πραγματικό κόσμο, εάν στραφώ προς τις πραγματικές μου σκέψεις ως οδηγό μου για να δω.

(Οι σκέψεις μου μπορούν επίσης να μου δείξουν ένα κόσμο με νόημα γιατί οι σκέψεις μου είναι με νόημα στο Επίπεδο-2. Η Αντίληψη φτιάχνει την προβολή.)

2 (12) Είμαι ταραγμένος επειδή βλέπω έναν κόσμο χωρίς νόημα.

 (Το Ερώτημα είναι: Γιατί; Γιατί ένας κόσμος χωρίς νόημα με ταράζει;
Η Απάντηση είναι: Ταράζομαι επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα όσο αντιλαμβάνομαι με τον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1.)

2Οι παρανοϊκές σκέψεις ταράζουν.

 (Ταράζομαι επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα όσο αντιλαμβάνομαι με τον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1.)

3Παράγουν ένα κόσμο στον οποίο δεν υπάρχει καμία τάξη πουθενά.

 (Ταράζομαι επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα όσο αντιλαμβάνομαι με τον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1.)

4Μόνο το χάος κυβερνά ένα κόσμο, ο οποίος αντιπροσωπεύει την χαοτική σκέψη και το χάος δεν έχει κανένα νόμο.

 (Ταράζομαι επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα όσο αντιλαμβάνομαι με τον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1.)

5Δεν μπορώ να ζήσω με ειρήνη σ’ ένα τέτοιο κόσμο.

 (Ταράζομαι επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα όσο αντιλαμβάνομαι με τον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1.)


6Είμαι ευγνώμων που αυτός ο κόσμος δεν είναι πραγματικός, και που μπορώ να μην τον βλέπω καθόλου, εκτός εάν επιλέξω να του δώσω αξία.

 (Μπορώ επίσης να δω ένα κόσμο με νόημα αν επιλέξω να αντιλαμβάνομαι με τον Θεό στο Επίπεδο-2.)

7Και δεν επιλέγω να δώσω αξία σ’ αυτό που είναι τελείως παρανοϊκό και δεν έχει κανένα νόημα.

(Μπορώ επίσης να δω ένα κόσμο με νόημα αν επιλέξω να αντιλαμβάνομαι με τον Θεό στο Επίπεδο-2.)

3 (13) Ένας κόσμος χωρίς νόημα προκαλεί φόβο.

 (Το Ερώτημα είναι: Γιατί; Γιατί ένας κόσμος χωρίς νόημα προκαλεί φόβο;
Η Απάντηση είναι: Ένας κόσμος χωρίς νόημα προκαλεί φόβο γιατί τον αντιλαμβάνομαι με την ψευδή εικόνα στο Επίπεδο-1.)

2Το τελείως παρανοϊκό προκαλεί φόβο επειδή είναι τελείως αναξιόπιστο και δεν παρέχει καμιά βάση για εμπιστοσύνη.

 (Ένας κόσμος χωρίς νόημα προκαλεί φόβο γιατί τον αντιλαμβάνομαι με την ψευδή εικόνα στο Επίπεδο-1.)

3Τίποτα στην τρέλα δεν είναι αξιόπιστο.

 (Ένας κόσμος χωρίς νόημα προκαλεί φόβο γιατί τον αντιλαμβάνομαι με την ψευδή εικόνα στο Επίπεδο-1.)

4Δεν προσφέρει καμία ασφάλεια και καμιά ελπίδα.

 (Ένας κόσμος χωρίς νόημα προκαλεί φόβο γιατί τον αντιλαμβάνομαι με την ψευδή εικόνα στο Επίπεδο-1.)

5Όμως, ένας τέτοιος κόσμος δεν είναι πραγματικός.

 (Ένας κόσμος χωρίς νόημα προκαλεί φόβο γιατί τον αντιλαμβάνομαι με την ψευδή εικόνα στο Επίπεδο-1.)


6Του έχω δώσει την ψευδαίσθηση της πραγματικότητας και υποφέρω από την πίστη μου σ’ αυτόν.

 (Ένας κόσμος χωρίς νόημα προκαλεί φόβο γιατί τον αντιλαμβάνομαι με την ψευδή εικόνα στο Επίπεδο-1.)

7Τώρα επιλέγω ν’ αποσύρω αυτή την πίστη, και να δώσω την εμπιστοσύνη μου στην πραγματικότητα.

 (Ένας κόσμος με νόημα αρχίζει με επιλογή γιατί μπορώ να τον αντιληφθώ με τον Θεό στο Επίπεδο-2.)

8Με αυτή την επιλογή, θα διαφύγω όλων των αποτελεσμάτων του κόσμου του φόβου, επειδή αναγνωρίζω ότι αυτός δεν υπάρχει.

(Ένας κόσμος με νόημα αρχίζει με επιλογή· μπορώ να τον αντιληφθώ με τον Θεό στο Επίπεδο-2.)


4 (14) Ο Θεός δεν δημιούργησε έναν κόσμο χωρίς νόημα.

 (Το Ερώτημα είναι: Γιατί; Γιατί ο Θεός δεν δημιούργησε έναν κόσμο χωρίς νόημα;
Η Απάντηση είναι: Ο Θεός μπορεί να δημιουργεί μόνο αυτό που έχει νόημα, άρα ο Θεός δημιούργησε ένα κόσμο με νόημα.)

2Πώς μπορεί να υπάρχει ένας κόσμος χωρίς νόημα, εάν ο Θεός δεν τον δημιούργησε;

 (Ο Θεός μπορεί να δημιουργεί μόνο αυτό που έχει νόημα, άρα ο Θεός δημιούργησε ένα κόσμο με νόημα.)

3Αυτός είναι η Πηγή όλων όσων έχουν νόημα και ό,τι είναι πραγματικό βρίσκεται μέσα στο Νου Του.

 (Ο Θεός μπορεί να δημιουργεί μόνο αυτό που έχει νόημα, άρα ο Θεός δημιούργησε ένα κόσμο με νόημα.)

4Βρίσκεται και στο δικό μου νου επίσης, επειδή Αυτός τα δημιούργησε μαζί μου.
 (Ο Θεός μπορεί να δημιουργεί μόνο αυτό που έχει νόημα, άρα ο Θεός δημιούργησε ένα κόσμο με νόημα.)

5Γιατί πρέπει να συνεχίσω να υποφέρω από τ’ αποτελέσματα των δικών μου παρανοϊκών σκέψεων, όταν η τελειότητα της δημιουργίας είναι το σπίτι μου;

 (Ο Θεός μπορεί να δημιουργεί μόνο αυτό που έχει νόημα, άρα ο Θεός δημιούργησε ένα κόσμο με νόημα.)

6Ας θυμηθώ την δύναμη της απόφασής μου, και ας αναγνωρίσω πού πραγματικά κατοικώ.

(Ο Θεός μπορεί να δημιουργεί μόνο αυτό που έχει νόημα ∙ άρα ας βλέπω μόνο ένα κόσμο με νόημα.)

5 (15) Οι σκέψεις μου είναι εικόνες που εγώ έχω φτιάξει.

 (Το Ερώτημα είναι: Γιατί; Γιατί είναι οι σκέψεις μου εικόνες που εγώ έχω φτιάξει;
Η Απάντηση είναι: Η Αντίληψη φτιάχνει την Προβολή. Ο κόσμος που αντιλαμβάνομαι είναι μια εξωτερική εικόνα μιας εσωτερικής κατάστασης.)

2Ό,τι βλέπω αντικατοπτρίζει τις σκέψεις μου.

 (Ο κόσμος που αντιλαμβάνομαι είναι μια εξωτερική εικόνα μιας εσωτερικής κατάστασης.)

3Οι σκέψεις μου μού λένε πού είμαι και τι είμαι.

 (Ο κόσμος που αντιλαμβάνομαι είναι μια εξωτερική εικόνα μιας εσωτερικής κατάστασης.)

4Το γεγονός ότι βλέπω ένα κόσμο στον οποίο υπάρχει πόνος και απώλεια και θάνατος μου δείχνει ότι βλέπω μόνο τον αντικατοπτρισμό των δικών μου παρανοϊκών σκέψεων και ότι δεν αφήνω τις πραγματικές μου σκέψεις να ρίξουν το ευεργετικό τους φως πάνω σ’ αυτά που βλέπω.

 (Ο κόσμος που αντιλαμβάνομαι είναι μια εξωτερική εικόνα μιας εσωτερικής κατάστασης.)


5Όμως, η οδός του Θεού είναι βέβαιη.

 (Ο κόσμος που αντιλαμβάνομαι είναι μια εξωτερική εικόνα μιας εσωτερικής κατάστασης.)

6Οι εικόνες που έχω φτιάξει δεν μπορούν να υπερισχύσουν απέναντί Του επειδή δεν είναι η βούλησή μου να το κάνουν αυτό.

 (Υπάρχει ένας άλλος κόσμος που μπορώ να αντιληφθώ.)

7Η βούλησή μου είναι δική Του, και δεν θα βάλω κανένα άλλον θεό μπροστά απ’ Αυτόν.

(Υπάρχει ένας άλλος κόσμος που μπορώ να αντιληφθώ, που είναι Μόνο του Θεού.)


Δεν υπάρχουν σχόλια: