Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2017

Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 5



ΜΑΘΗΜΑ 5

Μάθημα 5: Τώρα πηγαίνουμε στην διαδικασία της κατάργησης των εγωικών «αμυντικών μηχανισμών». Η ψευδής εικόνα που κατοικεί μέσα στην Περσόνα χρησιμοποιεί πολλές άμυνες για να σε κρατήσει στον πόνο, κάτι που σε οδηγεί σε όλο και περισσότερα βάσανα. Όλος ο πόνος που βιώνεις ήταν πάντα μέσα σου.

Είναι Μεταφυσικό γεγονός ότι τίποτα εξωτερικό δεν μπορεί να σε βλάψει με κανένα τρόπο. Όμως, τοεγώ δεν θέλει να ξέρεις την αληθινή αιτία του πόνου σου και των πληγών σου, γι’ αυτό θα σε οδηγεί προς κάποια εξωτερική αιτία για να προβάλλεις πάνω της τον εσωτερικό σου πόνο.

Η αληθινή αιτία όλου του πόνου στην ζωή σου είναι ότι πιστεύεις ότι είσαι διαχωρισμένος από όλους και όλα. Και γι’ αυτό, πιστεύεις ότι είσαι διαχωρισμένος από τον Θεό. Αυτή είναι η πιο οδυνηρή «Πίστη» που μπορεί να βιώσει ποτέ κανείς, γιατί όλα τα άλλα οδυνηρά εσωτερικά συναισθήματα είναι προεκτάσεις αυτής της μίας ψευδαισθητικής πίστης.

Σε αυτό το μάθημα είναι που τώρα μπαίνει στο παιχνίδι η κατάργηση του Επιπέδου-1. Αυτή είναι η πρώτη εισαγωγή των τεσσάρων από τις «10 Διορθώσεις» που έχουν μάθει οι μαθητές μου στην Σειρά των Μαθημάτων μου για το Επίπεδο-1. Αυτές οι 10 διορθώσεις είναι επίσης στο Στρώμα-5 της Διαδικασίας του Εξαγνισμού. Θα σας δώσω περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτό στο τέλος του μαθήματος.

Σε αυτό το μάθημα, έχεις την εξής Μεταφυσική του Επιπέδου-1: το Θύμα και ο Θύτης, και έχεις επίσης και τον Εκλογικευτή. Οι διορθώσεις του Επιπέδου-2 γι’ αυτά είναι «Ευθύνη, Αποδοχή, Διάκριση και Ολοκληρωτική Συγχώρεση».

Έτσι, σε αυτό το μάθημα, σου ζητείται να κοιτάξεις την αληθινή αιτία όλου του πόνου, που είναι μέσα σου, και ασχολείται με αυτό το ένα πρόβλημα που όλοι έχουμε. Μπορείς να επιλέξεις αυτό αντί να χρησιμοποιήσεις το εγωικό εργαλείο της εκλογίκευσης. Και κάτι τελευταίο που πρέπει να ξέρεις, είναι ότι «κάθε θετικό συναίσθημα που εκλογικεύεις το χάνεις!»

ΜΑΘΗΜΑ 5

Δεν είμαι ποτέ ταραγμένος για τον λόγο που νομίζω.

(Το Ερώτημα είναι: Γιατί, δεν ταράζομαι ποτέ για τον λόγο που νομίζω;
Η Απάντηση είναι: Επειδή εκλογικεύω τα εσωτερικά μου συναισθήματα. Τι είναι η εκλογίκευση; Είναι μια εξωτερική δικαιολογία για κάποιο εσωτερικό πρόβλημα.)

1. Αυτή η ιδέα, όπως η προηγούμενη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σχέση με οποιονδήποτε άνθρωπο, κατάσταση ή γεγονός πιστεύεις ότι σε ταράζει.

(Χρησιμοποίησε αυτή την ιδέα με όποιο άτομο έρχεσαι σε σύγκρουση, σε όποια κατάσταση ή συμβάν σου έχει προσκαλέσει στενοχώρια. Αν έχεις αντιδράσει σε κάποιον, ή σε κάποια κατάσταση ή συμβάν, τότε έχεις επιλέξει τον ρόλο του Θύματος, και τότε έχεις εκλογικεύσει τα δικά σου εσωτερικά συναισθήματα. Το αποτέλεσμα τότε είναι να τα προβάλλεις έξω πάνω σε κείνο το άτομο, το συμβάν ή την κατάσταση, που γίνεται τώρα ο θύτης.)

2Εφάρμοσέ την σε οτιδήποτε πιστεύεις ότι είναι η συγκεκριμένη αιτία της ταραχής σου, περιγράφοντας το συναίσθημά σου με τις λέξεις που σου φαίνεται ότι το εκφράζουν επακριβώς.

(Τώρα, μέσα στο νου σου, φέρε αυτή την εξωτερική συναισθηματική προβολή πίσω, χρησιμοποιώντας την Ολοκληρωτική Συγχώρεση που έχεις μάθει στα Μαθήματα μου για το Επίπεδο-1)

3Η ταραχή μπορεί να φαίνεται ότι είναι ο φόβος, η ανησυχία, η κατάθλιψη, το άγχος, ο θυμός, το μίσος, η ζήλια ή μπορεί η ταραχή να φαίνεται ότι έχει άλλες μορφές, που θα τις εκλάβεις ως διαφορετικές

(Η πίστη ότι είστε διαχωρισμένοι όχι μόνο ο ένας από τον άλλον, αλλά και από τον Θεό, είναι η αληθινή αιτία όλου του φόβου, όλης της ανησυχίας, όλης της θλίψης, όλες της έντασης, όλου του θυμού, όλης της ζήλειας, και πράγματι όλων των μορφών των αρνητικών συναισθηματικών τραυμάτων. Το εγώ σε κάνει να πιστεύεις ότι όλες οι μορφές των αρνητικών συναισθηματικών προβλημάτων είναι διαφορετικές.)

4Αυτό δεν είναι αλήθεια.

(Αυτό δεν είναι λάθος, δεν είναι κακό, απλά δεν είναι αλήθεια. Εδώ, ο Ιησούς εισάγει την «Διάκριση», ένα εργαλείο της Ενδυνάμωσης του Επιπέδου-2. Χρησιμοποιεί αυτή αντί για την διάκριση του εγώ που πάντα είναι ανάμεσα στο «σωστό» και το «λάθος» ή το «καλό» και «κακό». Οι μαθητές μου το έχουν μάθει αυτό στα μαθήματα μου για το Επίπεδο-2).

5Εντούτοις, μέχρι να μάθεις ότι η μορφή δεν παίζει ρόλο, κάθε μορφή αποτελεί ένα κατάλληλο αντικείμενο για τις σημερινές ασκήσεις.

(Η αληθινή αιτία όλου του πόνου δεν είναι στο σώμα, στο σώμα σου ή σε κάποιο άλλο σώμα, ή στον κόσμο. Όχι· όλος ο πόνος είναι στο νου, και μπορείς να τον αντιμετωπίσεις μόνο στο νου. Να θυμάσαι ότι το Μάθημα στα Θαύματα ασχολείται με την Αιτία και όχι τα Αποτελέσματα. Όλα τα αποτελέσματα είναι μορφή).

6Η εφαρμογή της ίδιας ιδέας σε καθεμιά απ’ αυτές ξεχωριστά είναι το πρώτο βήμα για ν’ αναγνωρίσεις τελικά ότι είναι όλες ίδιες.

(Εφάρμοσε αυτή την ιδέα σε όλα τα συναισθήματα που αναφέραμε πιο πάνω, σε όλα τα συναισθήματα που έχεις βιώσει ποτέ. Και, τελικά, θα αναγνωρίσεις ότι όλα έχουν την ίδια αιτία: την πίστη στον διαχωρισμό, που είναι μια εγωική σκέψη στο Επίπεδο-1)

2. Όταν εφαρμόσεις σήμερα την ιδέα σε κάποια συγκεκριμένη αιτία ταραχής που έχεις αντιληφθεί, χρησιμοποίησε και το όνομα που αντιστοιχεί στην μορφή της ταραχής, όπως εσύ την αντιλαμβάνεσαι, και την αιτία που εσύ της αποδίδεις.

( Χρησιμοποίησε αυτή την ιδέα σήμερα κάθε φορά που παρουσιάζεις κάποια εσωτερική αντίδραση σε οποιονδήποτε, σε οποιαδήποτε κατάσταση ή γεγονός ή σε οποιοδήποτε πόνο ή ταραχή βιώνεις στο σώμα σου. Νοιώσε το συναίσθημα και μετά φέρε αυτό το συναισθηματικό τραύμα πίσω στην Αιτία. Αυτή είναι πάντα η πίστη σου ότι είσαι διαχωρισμένος από όλους και από όλα και επομένως πιστεύεις ότι είσαι διαχωρισμένος από τον Θεό.

2Για παράδειγμα:

(Πες στον εαυτό σου: “Η αληθινή Αιτία όλου του πόνου που βιώνω προέρχεται από την πίστη μου στον διαχωρισμό”. Οι μαθητές με “Εκπαιδευμένο” νου γνωρίζουν την Ολοκληρωτική Συγχώρεση πολύ καλά. Έτσι σε παρακαλώ χρησιμοποίησε την όπως έχεις καθοδηγηθεί.)

3Δεν είμαι ταραγμένος με τον _________ για τον λόγο που εγώ νομίζω.

(Δεν είμαι θυμωμένος με τον______ επειδή αυτό είναι το εγώ και μια εκλογίκευση του εγώ. Είμαι θυμωμένος με τον/την______ επειδή πιστεύω ότι είμαι διαχωρισμένος από_________ και επομένως πιστεύω ότι είμαι διαχωρισμένος από τον Θεό. Αυτή είναι και η αληθινή Αιτία όλου μου του θυμού.)

4Δεν φοβάμαι το ________ για τον λόγο που εγώ νομίζω.

( Δεν φοβάμαι__________ επειδή αυτό είναι το εγώ και μια εκλογίκευση του εγώ. Φοβάμαι το___________ επειδή πιστεύω ότι είμαι διαχωρισμένος από_________ και επομένως πιστεύω ότι είμαι διαχωρισμένος από τον Θεό. Αυτή είναι και η αληθινή Αιτία όλου μου του φόβου.)

3. Όμως και πάλι, αυτό δεν θα πρέπει ν’ αντικαταστήσει τις περιόδους πρακτικής εφαρμογής όπου πρώτα ψάχνεις με το νου σου να βρεις «πηγές» ταραχής τις οποίες πιστεύεις, και μορφές ταραχής που νομίζεις ότι προκύπτουν.

( Πρώτα κοίτα την Αιτία του πόνου σου που βρίσκεται στο νου σου· μετά κοίταξε τις συνέπειες που αισθάνεσαι στο σώμα σου. Αιτία και Αποτέλεσμα δεν είναι ξεχωριστά)

4. Σ’ αυτές τις ασκήσεις, πιο πολύ απ’ τις προηγούμενες, μπορεί να δυσκολευτείς να παραμείνεις απροκατάληπτος και ν’ αποφύγεις να δώσεις μεγαλύτερη βαρύτητα σε κάποια θέματα απ’ ότι σε άλλα.

( Θυμήσου ότι κάθε πόνος, θυμός και κάθε εσωτερικό συναισθηματικό τραύμα και ταραχή είναι το ίδιο. Ίσως στην αρχή να δυσκολευτείς να κατανοήσεις αυτή την ιδέα επειδή θα σου αρέσει να προβάλλεις τον θυμό σου, την ενοχή σου και το μίσος σου σε κάποιον Ιδιαίτερο στη ζωή σου. Αυτό είναι πάντα το δικό σου “ Ιδιαίτερο Μίσος” που βρίσκεται στη Σκιά στο Επίπεδο-1.)

2Μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις αυτή την δήλωση πριν ξεκινήσεις τις ασκήσεις:

(Για να είσαι πιο ανοιχτός στη ιδέα ότι δεν υπάρχουν « Ιδιαίτεροι» άνθρωποι στη ζωή σου τους οποίους μισείς και να μάθεις να γενικεύεις, σε παρακαλώ χρησιμοποίησε τις ακόλουθες ασκήσεις.)

3Δεν υπάρχουν μικρές ταραχές.

( Δεν υπάρχει ιεραρχία στις ψευδαισθήσεις· μια μικρή ταραχή δεν έχει καμία διαφορά από έναν οργισμένο χείμαρρο κακοποίησης. Κάθε συναισθηματικό τραύμα και κάθε αρνητική εμπειρία είναι ακριβώς το ίδιο. Όλα προέρχονται από τη πίστη σου στον διαχωρισμό.)

4Όλες είναι εξίσου ενοχλητικές για την ειρήνη του νου μου.

(Πες στο εαυτό σου: «Κάθε συναισθηματικό τραύμα και κάθε αρνητική εμπειρία που βιώνω είναι ακριβώς το ίδιο. Δεν υπάρχει ιεραρχία στις ψευδαισθήσεις, όλες προέρχονται από την επιλογή μου να πιστεύω ότι είμαι διαχωρισμένος στο Επίπεδο-1.)

5. Στη συνέχεια εξέτασε το νου σου για να εντοπίσεις οτιδήποτε σε στενοχωρεί, ανεξαρτήτως του πόσο πολύ ή πόσο λίγο πιστεύεις ότι το κάνει.

( Τώρα κάθισε στη σιωπή και παρατήρησε το νου σου για οποιεσδήποτε δυσάρεστες σκέψεις. Μείνε περίπου για ένα λεπτό.)

6. Μπορεί επίσης ν’ ανακαλύψεις ότι είσαι πιο πρόθυμος να εφαρμόσεις την σημερινή ιδέα σε κάποιες μορφές ταραχής παρά σε άλλες.

(Όταν εντοπίζεις κάποια ταραχή, μπορεί να δυσκολευτείς να μην την προβάλλεις πάνω σε κάποιον «Ιδιαίτερο» που γνωρίζεις και μισείς.)

2Εάν συμβεί αυτό, σκέψου πρώτα το εξής:

(Όταν συμβαίνει αυτό, και το πιο πιθανό είναι να συμβεί, να ξέρεις αυτό: Όσο είσαι στο Επίπεδο-1, έχεις προβάλλει την εσωτερική σου δυστυχία πάνω στο δικό σου «Ιδιαίτερο Μίσος». Μπορεί ακόμα να περιλαμβάνει την δική σου ψευδή εικόνα, που είναι το σώμα σου.)

3Δεν μπορώ να κρατήσω αυτήν την μορφή ταραχής και ν’ αφήσω τις άλλες να φύγουν.

(Πρέπει να γνωρίζεις ότι, στο Επίπεδο-2, όλοι είναι ένα με όλους. Δεν μπορείς να κρατήσεις ένα μικρό ιδιαίτερο μίσος και να αφήσεις τα άλλα να φύγουν. Πρέπει να συμπεριλάβεις τους πάντες και τα πάντα. Αν κρατήσεις έστω ένα άτομο χώρια από όλα τα άλλα – ένα «Ιδιαίτερο Μίσος»-, τότε επιλέγεις το εγώ, και θα επιστρέψεις στο Επίπεδο-1.)

4Για τους σκοπούς αυτών των ασκήσεων, λοιπόν, θα τις θεωρήσω όλες ίδιες.

(Πες αυτό στον εαυτό σου δυνατά: «Τώρα γνωρίζω ότι κάθε συναισθηματικό τραύμα που έχω βιώσει, που βιώνω τώρα, ή θα βιώσω ποτέ, είναι το ίδιο. Κανείς άλλος δεν είναι υπεύθυνος, κανένα «ιδιαίτερο» άτομο δεν με έχει βλάψει. Κάθε συναισθηματικό τραύμα είναι το ίδιο επειδή προέρχεται από την πίστη μου ότι είμαι διαχωρισμένος, όχι μόνο από αυτό το άτομο αλλά και ότι είμαι διαχωρισμένος από τον Θεό»)

7. Στη συνέχεια, ψάξε το νου σου, για όχι περισσότερο από ένα λεπτό περίπου, και προσπάθησε να εντοπίσεις κάποιες διαφορετικές μορφές ταραχής που σ’ ενοχλούν, ανεξάρτητα από την σημασία που εσύ τους αποδίδεις

(Τώρα ερεύνησε το νου σου, μόνο για περίπου ένα λεπτό, και ονόμασε όλες τις ενοχλήσεις και τις μικρές και τις μεγάλες, επειδή δεν υπάρχει ιεραρχία ψευδαισθήσεων. Όλα τα συναισθήματα είναι το ίδιο. Προέρχονται από την ίδια πηγή, που είναι η «πίστη μου» στο διαχωρισμό στο Επίπεδο -1)

2 Εφάρμοσε την σημερινή ιδέα σε καθεμιά, χρησιμοποιώντας το ουσιαστικό που αντιστοιχεί και στην πηγή της ταραχής, όπως την αντιλαμβάνεσαι, και στο αίσθημα που βιώνεις

(Επέλεξε μια μικρή ενόχληση και μετά μια μεγαλύτερη και μετά πες αυτό και για τις δύο με δυνατή φωνή: «Αυτός ο πόνος που νιώθω δεν είναι για τον λόγο που νομίζω. Αυτός ο πόνος που νιώθω προέρχεται από την πίστη μου στον διαχωρισμό».)

3Άλλα παραδείγματα είναι:

(Τώρα χρησιμοποίησε περισσότερα παραδείγματα για να καθαρίσεις το νου σου συναισθηματικά. Αλλά να θυμάσαι να λες για το καθένα, δυνατά, και προσπάθησε να κάνεις το ασυνείδητο συνειδητό. Αυτό εκθέτει το εγώ και το κάνει πολύ ευάλωτο.)

4Δεν ανησυχώ σχετικά με ________ για τον λόγο που εγώ νομίζω.

(Πες με δυνατή φωνή: «Αυτή η ανησυχία που νιώθω δεν είναι για το λόγο που νομίζω. Αυτή η ανησυχία που νιώθω προέρχεται από την πίστη μου στον διαχωρισμό».)

5Δεν είμαι θλιμμένος σε σχέση με _________ για τον λόγο που εγώ νομίζω.

(Πες με δυνατή φωνή: «Αυτή η θλίψη που νιώθω δεν είναι για το λόγο που νομίζω. Αυτή η θλίψη που νιώθω προέρχεται από την πίστη μου στον διαχωρισμό».)

6Τρεις ή τέσσερις φορές κατά την διάρκεια της ημέρας είναι αρκετές.

(Αυτές τις ασκήσεις μην τις εφαρμόζεις πάνω από τέσσερις φορές σήμερα.)

------------

Σε αυτό μάθημα, έχεις την εξής Μεταφυσική του Επιπέδου-1: το Θύμα και τον Θύτη, το Ιδιαίτερο Μίσος και τον Εκλογικευτή. Επίσης έχεις την Περσόνα και την Σκιά.
Οι Διορθώσεις για την ακύρωση τους και η Μεταφυσική του Επιπέδου-2 είναι: «Ευθύνη, Αποδοχή, Διάκριση και Ολοκληρωτική Συγχώρεση».

Αν δεν μπορείς να καταλάβεις και να εφαρμόσεις την Ολοκληρωτική Συγχώρεση, μπορείς να ακολουθήσεις αυτό τον σύνδεσμο…

*Η μετάφραση του Βιβλίου Εργασιών είναι από την επίσημη έκδοση στα Ελληνικά του «A Course in Miracles», Foundation for Inner Peace: « Ένα Μάθημα στα Θαύματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: