Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2017

Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 1, 2 & 3



(Στο σημερινό μάθημα, Μάθημα 1, αρχίζουμε να αποστασιοποιούμαστε από το Επίπεδο-1 και το εγωικό σύστημα σκέψης, που είναι ένα σύστημα κρίσης. Το σύστημα σκέψης του εγώ στο Επίπεδο-1 είναι βασισμένο στην κρίση ότι οι πάντες και τα πάντα πρέπει να είναι ή καλά ή κακά, σωστά ή λάθος. Αυτή είναι η κατάργηση του εγωικού συστήματος σκέψης στην ρίζα του.)
ΜΕΡΟΣ 1
ΜΑΘΗΜΑ 1
Τίποτα απ’ όσα βλέπω μέσα σ’ αυτό το δωμάτιο [σ’ αυτόν τον δρόμο, 
απ’ αυτό το παράθυρο, σ’ αυτόν τον χώρο] δεν σημαίνει τίποτα.
(Το ερώτημα είναι: Γιατί; Γιατί τίποτα από ό,τι βλέπω δεν σημαίνει τίποτα; Η απάντηση είναι: Επειδή όλη η σημασία που αντιλαμβάνομαι είναι εσφαλμένη αντίληψη• είναι του εγώ και του Επιπέδου-1. Και επειδή όλη την σημασία την δίνει το εγώ που πάντα εμπεριέχει κρίση.)
1. Τώρα κοίτα γύρω σου αργά, και εξασκήσου στην εφαρμογή αυτής της ιδέας πολύ συγκεκριμένα σε ό,τι βλέπεις:
(Τώρα κοίταξε γύρω σου, και ασκήσου στην ιδέα ότι κρίνεις όλα όσα βλέπεις μαζί με το εγώ, και το Επίπεδο-1. Θα τα κρίνεις ως καλά ή κακά, ή σωστά ή λάθος.)
1:2.Αυτό το τραπέζι δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτό το τραπέζι δεν είναι καλό ούτε κακό, ούτε σωστό ούτε λάθος, επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ερμηνείες.)
1:3.Αυτή η καρέκλα δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτή η καρέκλα δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή, ούτε σωστή ούτε λάθος, επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
1:4.Αυτό το χέρι δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτό το χέρι δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό, ούτε σωστό ούτε λάθος, επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
1:5.Αυτό το πόδι δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτό το πόδι δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό, ούτε σωστό ούτε λάθος, επειδή είναι το εγώ που αντιλαμβάνεται αυτά τα νοήματα.)
1: 6.Αυτό το στυλό δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτό το στυλό δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό, ούτε σωστό ούτε λάθος, επειδή είναι το εγώ που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
2. Στη συνέχεια κοίταξε πιο πέρα από τον χώρο όπου βρίσκεσαι, και εφάρμοσε την ιδέα σ’ ένα πιο ευρύ φάσμα:
(Τώρα κοίταξε γύρω σου λίγο μακρύτερα, και ασκήσου στην ιδέα ότι κρίνεις όλα όσα βλέπεις, με το εγώ, και το Επίπεδο-1. Θα τα κρίνεις ως ή καλά ή κακά, ή σωστά ή λάθος).
2:2.Εκείνη η πόρτα δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτή η πόρτα δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή, ούτε σωστή ούτε λάθος, επειδή είναι το εγώ που αντιλαμβάνεται αυτά τα νοήματα.)
2: 3.Εκείνο το σώμα δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτό το σώμα δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό, ούτε σωστό ούτε λάθος, επειδή είναι το εγώ που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
2:4.Εκείνη η λάμπα δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτή η λάμπα δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή, ούτε σωστή ούτε λάθος, επειδή είναι το εγώ που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
2:5Εκείνη η πινακίδα δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτή η ταμπέλα δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή, ούτε σωστή ούτε λάθος, επειδή είναι το εγώ που αντιλαμβάνεται αυτά τα νοήματα.)
2:6.Εκείνη η σκιά δεν σημαίνει τίποτα.
(Αυτή η σκιά δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή, ούτε σωστή ούτε λάθος, επειδή είναι το εγώ που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
3.Πρόσεξε αυτές οι δηλώσεις να μην έχουν καμία ιεράρχηση, και μην επιτρέψεις καμία διαφοροποίηση στα είδη των πραγμάτων, στα οποία τις εφαρμόζεις.
(Παρατήρησε ότι αυτές οι δηλώσεις περιλαμβάνουν τα πάντα και τίποτα. Δεν είναι κατανεμημένες με κάποια συγκεκριμένη διαβάθμιση. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη διαβάθμιση επειδή όλα όσα βλέπεις στο Επίπεδο-1 είναι εσφαλμένη αντίληψη, είναι το εγώ που σου δίνει την ερμηνεία όλων αυτών που βλέπεις.)
3:2.Αυτός είναι ο σκοπός της άσκησης. 
(Ο σκοπός αυτής της άσκησης είναι να φέρει στην επίγνωση σου ακριβώς το πόσο κρίνεις όλα όσα βλέπεις, επειδή αντιλαμβάνεσαι όλα όσα βλέπεις με το εγώ. Και, αν αντιλαμβάνεσαι με το εγώ, τότε θα κρίνεις.)
3:3. Η δήλωση πρέπει απλά να εφαρμοστεί σε οτιδήποτε βλέπεις. 
(Όλα όσα βλέπεις είναι κρίση, δεν υπάρχουν γνώμες, όλες οι γνώμες που έχεις είναι στην πραγματικότητα οι κρίσεις του εγώ.)
3:4.Καθώς εφαρμόζεις την ιδέα σήμερα, χρησιμοποίησέ την αδιακρίτως. 
(Καθώς ασκείσαι σε αυτή την ιδέα σήμερα, χρησιμοποίησε την σε οτιδήποτε και στο καθετί που αντιδράς, και στα καλά και στα κακά, και στα σωστά και στα λάθος).
3:5.Μην προσπαθήσεις να την εφαρμόσεις σ’ όλα όσα βλέπεις, επειδή αυτές οι ασκήσεις δεν θα πρέπει να γίνουν τυπολατρικές
(Το εγώ είναι που θα το οργανώσει αυτό, γι αυτό βεβαιώσου ότι δεν θα το κάνεις. Αν όντως διαπιστώσεις ότι το κάνεις, τότε διόρθωσε το αμέσως.)
3:6. Απλώς βεβαιώσου ότι τίποτα απ’ όσα βλέπεις δεν εξαιρείται ειδικά.
(Βεβαιώσου ότι ξέρεις ότι τα πάντα είναι κρίση, και βεβαιώσου ότι ξέρεις ότι είναι κρίση του εγώ, από το οποίο αποστασιοποιείσαι. Είναι οι σκέψεις και οι ιδέες που φτιάχνουν τις ερμηνείες, και όλες οι ερμηνείες στο Επίπεδο-1 είναι του εγώ.)
3:7.Το ένα πράγμα είναι ίδιο με το άλλο σε ό,τι αφορά την εφαρμογή της ιδέας.
(Και πάλι, βεβαιώσου, τα πάντα είναι κρίση, δεν μπορεί να υπάρχουν εξαιρέσεις σε αυτή την ιδέα.)
4.Καθένα από τα τρία πρώτα μαθήματα δεν θα πρέπει να γίνει περισσότερο από δύο φορές την ημέρα, κατά προτίμηση πρωί και απόγευμα. 
(Το ίδιο με αυτό που ανάφερα πριν.)
4:2.Ούτε θα πρέπει να γίνουν για περισσότερο από ένα λεπτό περίπου, παρά μόνο εάν αυτό σου προκαλεί μια αίσθηση πίεσης χρόνου.
(Το ίδιο με αυτό που ανάφερα πριν.)
4:3. Μια χαλαρή αίσθηση άνεσης είναι ουσιαστική.
(Να είσαι χαλαρός όσο κάνεις αυτά τα μαθήματα, επειδή μόνο ο ψευδής εαυτός του εγώ είναι που θα αγχώνεται, θα φοβάται και θα νευριάζει. Αν συμβαίνει αυτό, τότε εφάρμοσε αυτή την ιδέα: Είναι μόνο οι «σκέψεις» μου που με φοβίζουν και με εκνευρίζουν και από αυτές τις σκέψεις είναι που θα αποστασιοποιηθώ.)


ΜΑΘΗΜΑ 2

Στο σημερινό μάθημα, το Μάθημα 2, μπαίνουμε και πάλι στη διαδικασία της ακύρωσης της κρίσης του εγώ του σωστού και του λάθους και του καλού και του κακού. Αυτή είναι η αποστασιοποίηση από το Επίπεδο-1 και τον διχασμένο νου του εγώ.
Και πάλι, σας παρακαλώ μην αμφισβητείτε αυτά που διαβάζετε σ’ αυτά τα μαθήματα. Αν αμφισβητείς το κάθε μάθημα τότε κρίνεις το μάθημα. Αυτά τα μαθήματα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αφήσεις την κρίση και όχι να την ενισχύσεις. Αν αμφισβητείς, τότε επιλέγεις την κρίση, και έτσι επιλέγεις το εγώ. Αν συμβαίνει αυτό, επιστρέφεις στο Επίπεδο-1 και πίσω στο πονοσώμα του εγώ.
ΜΑΘΗΜΑ 2
Έχω δώσει σε όλα όσα βλέπω μέσα σ’ αυτό το δωμάτιο
[σ’ αυτόν τον δρόμο, απ’ αυτό το παράθυρο, σ’ αυτό το μέρος]
όλη την σημασία που έχουν για μένα.
( Η Ερώτηση είναι: Γιατί; Γιατί έχεις δώσει σε όλα μια σημασία; Η Απάντηση είναι: Επειδή είσαι στο Επίπεδο-1 και στο σύστημα σκέψης του εγώ. Αυτή είναι και η αιτία που σ’ όλα δίνεις μια ερμηνεία. Σημαίνει ότι αντιλαμβάνεσαι με το εγώ και βλέπεις τα πάντα ή σαν καλό ή κακό ή σαν σωστό ή λάθος. Όσο γι αυτό πρέπει τώρα να μάθεις ότι δεν έχεις καμία επιλογή επειδή αν παραμείνεις στο Επίπεδο-1 θα κρίνεις τα πάντα με το εγώ).
1:1.Οι ασκήσεις γι’ αυτήν την ιδέα είναι οι ίδιες μ’ εκείνες της πρώτης.
( Θα χρειαστεί χρόνο να ακυρώσεις την κρίση του εγώ και έτσι όλα τα μαθήματα θα επαναληφθούν πολλές φορές επειδή το εγώ είναι προσκολλημένο σε σένα και εσύ στη κρίση του εγώ.)
1:2.Ξεκίνησε με τα πράγματα που είναι κοντά σου, και εφάρμοσε την ιδέα σε οτιδήποτε σταθεί το βλέμμα σου.
( Αυτή η λάμπα δεν σημαίνει τίποτε. Αυτή η λάμπα δεν είναι καλή ούτε κακή, σωστή ή λάθος επειδή το εγώ αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες.)
(Αυτό το πάτωμα δεν σημαίνει τίποτε. Αυτό το πάτωμα δεν είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
( Αυτό το παράθυρο δεν σημαίνει τίποτε. Αυτό το παράθυρο δεν είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
(Αυτό το δάχτυλο δεν σημαίνει τίποτε. Αυτό το δάχτυλο δεν είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος, επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες.)
( Αυτό το κομπιούτερ δεν σημαίνει τίποτε. Αυτό το κομπιούτερ δεν είναι καλό ή κακό, επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
1:3.Μετά αύξησε το φάσμα προς τα έξω.
( Τώρα κοίταξε πιο μακριά και εξασκήσου στην ιδέα ότι πράγματι κρίνεις όλα όσα βλέπεις με το εγώ στο Επίπεδο-1. Θα τα κρίνεις ή σαν καλά ή κακά ή σωστά ή λάθος.)
( Εκείνος ο ουρανός δεν σημαίνει τίποτε. Ο ουρανός δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες).
(Εκείνος ο θόρυβος δεν σημαίνει τίποτε. Ο θόρυβος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
(Εκείνος ο δρόμος δεν σημαίνει τίποτε. Εκείνος ο δρόμος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ιδέες.)
(Εκείνος ο τοίχος δεν σημαίνει τίποτε. Ο τοίχος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες.)
( Εκείνο το σπίτι δεν σημαίνει τίποτε. Το σπίτι δεν είναι καλό ή κακό, σωστό ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
4Στρίψε το κεφάλι έτσι ώστε να συμπεριλάβεις οτιδήποτε βρίσκεται εκατέρωθεν.
( Εκείνη η κορνίζα δεν σημαίνει τίποτε. Η κορνίζα δεν είναι καλή ή κακή, σωστή ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σκέψεις.)
(Εκείνος ο τοίχος δεν σημαίνει τίποτε. Ο τοίχος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις σημασίες.)
4:5.Εάν είναι δυνατόν, κοίτα πίσω σου και εφάρμοσε την ιδέα σε ό,τι ήταν εκεί.
(Εκείνος ο τοίχος που βρίσκεται πίσω μου δεν σημαίνει τίποτε. Ο τοίχος δεν είναι καλός ή κακός, σωστός ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτά τα νοήματα.)
( Η μπογιά στον τοίχο δεν σημαίνει τίποτε. Η μπογιά στον τοίχο δεν είναι καλή ή κακή, σωστή ή λάθος επειδή το εγώ είναι που αντιλαμβάνεται αυτές τις ερμηνείες.)
4:6.Παράμεινε όσο γίνεται πιο απροκατάληπτος κατά την επιλογή των αντικειμένων για την εφαρμογή της ιδέας, μην επικεντρωθείς σε τίποτα ιδιαίτερα, και μην προσπαθήσεις να συμπεριλάβεις τα πάντα όσα βλέπεις σ’ ένα δεδομένο χώρο, γιατί θα προσθέσεις κόπο [στην διεργασία].
(Επέλεξε στην τύχη τα αντικείμενα που βλέπεις. Μην ψάχνεις για περισσότερες ιδέες από ό,τι σου έχει δοθεί. Το εγώ θα θέλει να κατασκευάσει κάποιο πλαίσιο για να πιστέψεις ότι οδηγείσαι στην κατανόηση. Μείνε στο τυχαίο όταν κάνεις αυτά τα μαθήματα.)
2. Απλώς κοίτα χαλαρά και αρκετά γρήγορα γύρω σου, προσπαθώντας ν’ αποφύγεις να επιλέξεις με βάση το μέγεθος, την φωτεινότητα, το χρώμα, το υλικό ή την σχετική σημασία [που κάτι έχει] για σένα.
( Μην κρίνεις το μέγεθος, την φωτεινότητα, το χρώμα, το υλικό ή την σχετική σημασία που κάτι έχει για σένα. Αυτό που κάνει αυτά τα πράγματα σημαντικά για σένα είναι ότι τα κρίνεις σαν καλά ή κακά ή σαν σωστά και λάθος.)
2:2.Πάρε τα αντικείμενα απλά όπως τα βλέπεις.
(Επέλεξε τα αντικείμενα όπως τα βλέπεις. Μην κρίνεις τι πρόκειται να επιλέξεις. Αυτό είναι το εγώ που προσπαθεί να δει μαζί σου και για σένα. Αν το κάνεις αυτό θα είσαι πίσω στο Επίπεδο-1 μαζί με το εγώ.)
2:3.Προσπάθησε να εφαρμόσεις την άσκηση με την ίδια ευκολία σ’ ένα σώμα ή σ’ ένα κουμπί, σε μια μύγα ή στο πάτωμα, σ’ ένα χέρι ή σ’ ένα μήλο.
 ( Για να ακυρώσεις την κρίση του εγώ, χρειάζεται να συμπεριλάβεις τα πάντα από ένα κουμπί σ’ ένα σώμα , σε μια μύγα ή στο πάτωμα. Για το εγώ κάποια πράγματα είναι πιο σημαντικά ή ιδιαίτερα από άλλα. Όλα τα άψυχα και έμψυχα αντικείμενα είναι εμποτισμένα με την κρίση του εγώ.)
2:4.Το μόνο κριτήριο για την εφαρμογή της ιδέας σε οτιδήποτε είναι ότι απλώς στάθηκε το βλέμμα σου πάνω του.
( Το μόνο κριτήριο για την ακύρωση της κρίσης του εγώ είναι απλά να ακυρώσεις ό,τι αντιλαμβάνονται τα μάτια σου και όχι ό,τι σκέφτεται ο νους.)
2:5.Μην κάνεις καμιά προσπάθεια να συμπεριλάβεις οτιδήποτε ιδιαίτερο, εντούτοις βεβαιώσου ότι δεν εξαιρείται ειδικά κάτι.
( Μην επιλέγεις αυτό που νομίζεις ότι είναι σημαντικό ή ασήμαντο• το εγώ είναι που επιλέγει το ειδικό. Το κάνει αυτό επειδή γι’ αυτό κάποια πράγματα είναι περισσότερο ιδιαίτερα από άλλα. Θυμήσου, ακυρώνουμε την κρίση του εγώ για το σωστό και λάθος, για το καλό και το κακό, έτσι λοιπόν συμπεριέλαβε όλα όσα βλέπεις χωρίς να εξαιρείς ειδικά κάτι.)
*Η μετάφραση του Βιβλίου Εργασιών είναι από την επίσημη έκδοση στα Ελληνικά του «A Course in Miracles», Foundation for Inner Peace: « Ένα Μάθημα στα Θαύματα».



ΜΑΘΗΜΑ 3

Αυτά τα μαθήματα είναι σχεδιασμένα για να αφήσεις την κρίση, όχι για να την ενισχύσεις. Αν αμφισβητείς αυτό το μάθημα, τότε επιλέγεις την κρίση, και γι αυτό, επιλέγεις το εγώ. Αν συμβαίνει αυτό, τότε θα πηγαίνεις πίσω στο Επίπεδο-1, και πίσω στο πονο-σώμα του εγώ.
Στο σημερινό μάθημα, το Μάθημα 3, και πάλι είμαστε στην διαδικασία της κατάργησης της κρίσης του εγώ για το σωστό και το λάθος, και το καλό και το κακό. Αυτή είναι η αποκόλληση από το Επίπεδο-1 και τον εγωικό διχασμένο νου. Θυμήσου, «αν ακόμα νομίζεις ότι σκέφτεσαι», τότε είσαι ακόμα με το εγώ στο Επίπεδο-1.
Η εγκατάλειψη της ιδέας «ότι νομίζεις ότι σκέφτεσαι», είναι αυτό στο οποίο αναφέρονται αυτά τα μαθήματα, και τα μαθήματα θα σε βοηθήσουν σε αυτή την διαδικασία. Σήμερα θα ασχοληθούμε με το πώς νομίζεις ότι καταλαβαίνεις όλα όσα βλέπεις, πράγμα που είναι στην πραγματικότητα ο εγωικός διχασμένος νους που καταλαβαίνει για λογαριασμό σου όσο είσαι στο Επίπεδο-1.
ΜΑΘΗΜΑ 3
Δεν καταλαβαίνω τίποτα απ’ όσα βλέπω σ’ αυτό το δωμάτιο
[σ’ αυτόν τον δρόμο, απ’ αυτό το παράθυρο, σ’ αυτό το μέρος].
(Το ερώτημα είναι γιατί; Γιατί δεν καταλαβαίνω τίποτα από ό,τι βλέπω σε αυτό το δωμάτιο [σε αυτό τον δρόμο, από αυτό το παράθυρο, σε αυτό το μέρος].
Και η απάντηση είναι: Δεν καταλαβαίνεις τίποτα από ό,τι βλέπεις, επειδή όλη η ερμηνεία προέρχεται από τον εγωικό διχασμένο νου, στο Επίπεδο-1. Όταν πετύχεις την κατανόηση στο Επίπεδο-2, όλη η ερμηνεία θα προέρχεται από τον Θεό. Ο σκοπός του βιβλίου εργασιών είναι αποστασιοποιηθείς από την ερμηνεία του εγώ, και να πετύχεις την ερμηνεία του Αγίου Πνεύματος, που είναι η Φωνή του Θεού.)
1. Εφάρμοσε αυτή την ιδέα με τον ίδιο τρόπο όπως τις προηγούμενες, χωρίς να κάνεις κανενός είδους διακρίσεις
(Για να καταργήσεις την κρίση του εγώ θα χρειαστεί χρόνος, και πάλι αυτά τα μαθήματα θα επαναληφτούν πολλές φορές, με πολλούς τρόπους, γιατί το εγώ είναι τόσο προσκολλημένο με σένα, κι εσύ είσαι προσκολλημένος με την κρίση του εγώ.)
2Οτιδήποτε βλέπεις γίνεται ένα κατάλληλο αντικείμενο για να εφαρμόσεις την ιδέα
(Σήμερα, χρησιμοποίησε οτιδήποτε βλέπεις, αντικείμενα, ζώα, φυτά ή ανθρώπους για να εφαρμόσεις την ιδέα ότι όλα όσα έχεις δει, ήταν μια κρίση του εγώ. Τώρα απόσυρε την κρίση αναγνωρίζοντας ότι δεν ήσουν εσύ αυτός που είχε δώσει την ερμηνεία, αλλά ήταν πάντα ο εγωικός διχασμένος νους στο Επίπεδο-1. Επειδή όλα όσα έχεις δει, στο Επίπεδο-1, ήταν ή «καλά ή κακά» ή «σωστά ή λάθος».)
3Βεβαιώσου ότι δεν αμφισβητείς την καταλληλότητα κανενός αντικειμένου για να εφαρμόσεις την ιδέα.
(Βεβαιώσου ότι δεν κρίνεις αυτό από το οποίο αποφασίζεις να αποσύρεις την κρίση σου. Οι πάντες και τα πάντα είναι κατάλληλα γι αυτή την εφαρμογή.)
4Αυτές δεν είναι ασκήσεις κρίσεως.
(Αυτές οι ασκήσεις καταργούν την κρίση, και δεν προορίζονται για να ενισχύσουν την κρίση.)
5Οτιδήποτε είναι κατάλληλο, εάν το δεις
(Πρέπει να αποσύρεις την κρίση σου από όλα όσα βλέπεις, , του «σωστό» ή «λάθος», και του «καλό» ή «κακό».)
6Κάποια απ’ τα πράγματα που βλέπεις μπορεί να έχουν κάποια ιδιαίτερη συναισθηματική φόρτιση για σένα
(Είσαι προσκολλημένος σε κάποια από τα πράγματα που αντιλαμβάνεσαι με το εγώ, και αυτό μπορεί να σου προκαλέσει κάποια αναστάτωση.)
7Προσπάθησε να παραμερίσεις τέτοια αισθήματα, και απλά χρησιμοποίησε αυτά τα πράγματα, ακριβώς όπως θα έκανες με όλα τ’ άλλα.
(Ασχολήσου με όλα αυτά στα οποία αντιδράς, γιατί το καθετί στο οποίο αντιδράς, είσαι προσκολλημένος σε αυτό, και αυτό είναι το εγώ. Γι αυτό χρησιμοποίησε τα κατάλληλα εργαλεία Ενδυνάμωσης του εαυτού που έμαθες στα μαθήματα που κάναμε για το επίπεδο Επίπεδο-1 και το Επίπεδο-2. Αυτά τα εργαλεία είναι η Προχωρημένη Αληθινή Συγχώρεση [ΠΑΣ], η Ολοκληρωτική Συγχώρεση [ΟΣ] και η Αυτό-Ενδυνάμωση [ΑΕ]. Αποστασιοποιείσαι από το Επίπεδο-1 και όλες τις προσκολλήσεις του. Αυτός είναι ο λόγος που έμαθες αυτά τα εργαλεία Ενδυνάμωσης, για να αποστασιοποιηθείς από το Επίπεδο-1.)
2. Ο σκοπός των ασκήσεων είναι να σε βοηθήσουν να καθαρίσεις τον νου σου απ’ όλους τους παλιούς συσχετισμούς, να δεις τα πράγματα ακριβώς όπως φαίνονται τώρα σε σένα, και ν’ αντιληφθείς πόσο λίγα πράγματα καταλαβαίνεις γι’ αυτά.
(Το νόημα αυτών των μαθημάτων για σένα είναι να αποκολληθείς από όλες τις προσκολλήσεις σου στο σύστημα σκέψης του εγώ, που είναι η προσκόλληση σου στις σκέψεις του «σωστού» και του «λάθους», και του «καλού» και του «κακού».)
2Επομένως είναι ουσιώδες να κρατήσεις ένα τελείως ανοιχτό νου, ανεμπόδιστο από κρίσεις, όταν διαλέγεις τα πράγματα στα οποία θα εφαρμόσεις την σημερινή ιδέα.
(Γι αυτό, είναι πολύ σημαντικό να μην κρίνεις αυτό από τα οποίο αποστασιοποιείσαι αποστασιοποιείσαι από τον τρόπο σκέψης του εγώ, όχι από αντικείμενα και ανθρώπους.)
3Για τον σκοπό αυτό, το ένα πράγμα είναι ίδιο με το άλλο. εξίσου κατάλληλο και άρα εξίσου χρήσιμο.
(Δεν πρέπει να διαλέγεις κάποιο πράγμα ως πιο σημαντικό από οποιοδήποτε άλλο. Αυτό θα είναι κρίση του εγώ. Επειδή στο Επίπεδο-1, όσο είσαι προσκολλημένος στον εγωικό διχασμένο νου, θα δίνεις στα πάντα και στους πάντες το νόημα τους, που πάντα ήταν το σωστό και το λάθος, και το καλό ή το κακό.)

*Η μετάφραση του Βιβλίου Εργασιών είναι από την επίσημη έκδοση στα Ελληνικά του «A Course in Miracles», Foundation for Inner Peace: « Ένα Μάθημα στα Θαύματα».




Δεν υπάρχουν σχόλια: