Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2017

Η ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 12


Του Michael Murray http://www.acim.ie



ΜΑΘΗΜΑ 12

Στο σημερινό μάθημα, βλέπουμε και πάλι την εμφάνιση του εγωικού νου για το «σωστό» και το «λάθος», και το «καλό» και το «κακό». Σήμερα βλέπουμε την εισαγωγή της «Περσόνα» και της «Σκιάς»
Με αυτές τις δύο φαινομενικά διαφορετικές νοητικές στάσεις αντιλαμβανόμαστε έναν «καλό» κόσμο, που με την σειρά του υπαινίσσεται έναν «κακό» κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι οι ονομαζόμενες «καλές» σκέψεις στην Περσόνα είναι αυτές που δημιουργούν τις αποκαλούμενες «κακές» σκέψεις στην Σκιά.

Έτσι, για να αποστασιοποιηθούμε από τον εγωικό διχασμένο νου της Περσόνα και της Σκιάς στο Επίπεδο-1, πρέπει να τα κάνουμε και τα δυο ίδια.

ΜΑΘΗΜΑ 12

Είμαι ταραγμένος επειδή βλέπω έναν κόσμο χωρίς νόημα

(Η Ερώτηση είναι: Γιατί; Γιατί ένας κόσμος χωρίς νόημα με ταράζει;
Η Απάντηση είναι: Ταράζομαι επειδή αντιλαμβάνομαι έναν κόσμο χωρίς νόημα με τον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1)

(παραγ.)1. Η σημασία αυτής της ιδέας έγκειται στο γεγονός ότι περιέχει μια διόρθωση για μια σημαντική στρέβλωση στην αντίληψη.

(Το γεγονός είναι ότι, όσο αντιλαμβάνομαι τον κόσμο με το εγώ στο Επίπεδο-1, θα μου δείχνει έναν χωρίς νόημα κόσμο που θα με ταράζει.)

2Εσύ νομίζεις ότι αυτό που σε ταράζει είναι ένας τρομακτικός κόσμος, ή ένας λυπημένος κόσμος, ή ένας βίαιος κόσμος, ή ένας παρανοϊκός κόσμος

(Ο κόσμος είναι μια εξωτερική εικόνα μιας εσωτερικής κατάστασης. Αυτό που είναι πραγματικά τρομακτικό, λυπηρό, βίαιο και παρανοϊκό είναι ο νους στον οποίο είμαι προσκολλημένος. Αυτό το αρνούμαι μέσα στο νου μου και μετά το προβάλλω έξω στον κόσμο.)

3Όλα αυτά τα γνωρίσματα δίνονται σ’ αυτόν από εσένα.

(Όλες αυτές οι ιδιότητες, που είναι τρομακτικές, λυπηρές, βίαιες και παρανοϊκές, δίνονται από το εγώ. Όλες ανήκουν στην Σκιά, στο νου του εγώ στο Επίπεδο-1.)

4Ο κόσμος δεν έχει νόημα από μόνος του.

(Ο κόσμος θα παραμείνει χωρίς νόημα για μένα, όσο παραμένω προσκολλημένος στον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1.)

(παραγ.)2. Αυτές οι ασκήσεις γίνονται μ’ ανοιχτά μάτια.

(Παρατήρησε όλες σου τις προβολές σχετικά με τον κόσμο που βλέπεις. Ο κόσμος είναι μια εξωτερική εικόνα μιας εσωτερικής κατάστασης. Αυτό που βλέπεις έξω είναι αυτό που είναι μέσα.)

2Κοίτα γύρω σου, αυτή την φορά πολύ αργά.

(Παρατήρησε τα πάντα γύρω σου, χωρίς να κρίνεις ό,τι βλέπεις.)

3Προσπάθησε ο ρυθμός που μετακινείς το βλέμμα σου από το ένα πράγμα στο άλλο να είναι τέτοιος ώστε τα χρονικά διαστήματα να έχουν σχεδόν ίση διάρκεια.

(Χωρίς να επιλέξεις κάτι συγκεκριμένο, μην κρίνεις τίποτα από ό,τι βλέπεις, παρά παρατήρησε το καθετί όσο πιο χαλαρά μπορείς.)

4Μην αφήσεις τον χρόνο που παίρνει η μετακίνηση να γίνει ουσιωδώς μεγαλύτερος ή μικρότερος, αλλά αντίθετα προσπάθησε να διατηρήσεις ένα ισόμετρο ρυθμό σ’ όλη τη διάρκεια.

(Πρόσεξε μην επιλέξεις ή απορρίψεις κάτι που βλέπεις. Αυτός είναι ο ψευδής εαυτός που επιχειρεί να κρίνει για λογαριασμό σου.)

5Αυτά που βλέπεις δεν έχουν σημασία.

(Αυτό που αντιλαμβάνεσαι δεν έχει νόημα, επειδή ο νους με τον οποίον το αντιλαμβάνεσαι δεν έχει νόημα.)

6Αυτό διδάσκεις στον εαυτό σου καθώς δίνεις σ’ οτιδήποτε στέκεται το βλέμμα σου ίση προσοχή και ίσο χρόνο.

(Κάνε τα πάντα ίδια, γιατί αυτό που δεν έχει νόημα είναι η μεγαλύτερη σημασία που δίνεις σε κάτι εις βάρος κάποιου άλλου. Τίποτα έξω από σένα δεν είναι «καλό» ή «κακό» ή «σωστό» ή «λάθος».)

7Αυτό είναι ένα αρχικό βήμα για να μάθεις να δίνεις ίση αξία σε όλα αυτά.

(Με το να κάνεις τα πάντα ίδια, θα δίνεις ένα νέο νόημα στον κόσμο που βλέπεις. Αυτό το νέο νόημα θα είναι ένας κόσμος Ενιαιότητας.)

(παραγ.)3. Καθώς κοιτάς γύρω σου, πες στον εαυτό σου:

(Βλέπω έναν κόσμο χωρίς νόημα χωρίς σημασία, και μπορώ να δώσω σε αυτόν τον κόσμο ένα νέο νόημα.)

2Νομίζω ότι βλέπω ένα εκφοβιστικό κόσμο, ένα επικίνδυνο κόσμο, ένα εχθρικό
κόσμο, ένα λυπημένο κόσμο, ένα κακό κόσμο, ένα τρελό κόσμο,
κ.ο.κ. χρησιμοποιώντας όποιους περιγραφικούς όρους θα τύχει να έρθουν στο νου σου.

(Όταν νομίζω ότι σκέφτομαι, θα βλέπω έναν επικίνδυνο κόσμο, έναν εχθρικό κόσμο, έναν δυστυχισμένο κόσμο, έναν διεφθαρμένο κόσμο, έναν τρελό κόσμο. Όταν το βλέπω αυτό, βλέπω αυτόν τον κόσμο μέσα από τα μάτια της Σκιάς του εγωικού νου στο Επίπεδο-1.)

3Εάν οι όροι περιγραφής που θα σου έρθουν φαίνεται να είναι μάλλον θετικοί, παρά αρνητικοί, να τους συμπεριλάβεις.

(Όταν νομίζω ότι σκέφτομαι, θα βλέπω επίσης έναν καλό κόσμο, έναν φιλικό κόσμο, έναν χαρούμενο κόσμο, έναν αστείο κόσμο. Όταν το βλέπω αυτό, επίσης αντιλαμβάνομαι αυτόν τον κόσμο με τον εγωικό νου της Περσόνα στο Επίπεδο-1.)

4Για παράδειγμα, μπορεί να σκεφτείς ένα «καλό κόσμο» ή «ένα ικανοποιητικό κόσμο».

(Όταν βλέπω έναν καλό κόσμο, ή έναν φιλικό κόσμο, κρίνω αυτόν τον κόσμο με το νου της Περσόνα του «σωστού» και του «λάθους» και του «καλού» και του «κακού».)

5Εάν τέτοιοι όροι περιγραφής έρθουν στον νου σου, χρησιμοποίησέ τους μαζί με τους υπόλοιπους.

(Όταν νομίζω ότι σκέφτομαι, θα βλέπω έναν καλό κόσμο, έναν φιλικό κόσμο, θα βλέπω έναν επικίνδυνο κόσμο, έναν λυπηρό κόσμο. Όταν νομίζω ότι σκέφτομαι, αντιλαμβάνομαι τον κόσμο με τον εγωικό διχασμένο νου του «σωστού» και του «λάθους», και του «καλού» και του «κακού» στο Επίπεδο-1).

6Μπορεί να μην κατανοείς ακόμα γιατί αυτά τα «καλά» επίθετα συμπεριλαμβάνονται στην εφαρμογή των ασκήσεων, όμως θυμήσου ότι ένας «καλός κόσμος» υπονοεί (ότι υπάρχει) ένας «κακός», και ένας «ικανοποιητικός κόσμος» υπονοεί ένα «μη ικανοποιητικό».

(Δεν καταλαβαίνεις ακόμα, ότι είναι οι «καλές» σου σκέψεις για τον κόσμο που δημιουργούν τις «κακές» σκέψεις για τον κόσμο. Ή, ότι είναι οι «καλοί» άνθρωποι» που κάνουν τους «κακούς» ανθρώπους.)

7Όλοι οι όροι περιγραφής, που περνούν από το νου σου είναι κατάλληλοι για την εφαρμογή των σημερινών ασκήσεων.

(Όλα όσα βλέπεις μπορούν να εφαρμοστούν σε αυτή την ιδέα. Δεν μπορεί να υπάρχει κακό αν δεν υπάρχει καλό. Δεν μπορεί να υπάρχει λάθος αν δεν υπάρχει σωστό. Είναι η σκέψη μου ότι υπάρχει «σωστός» και «καλός» κόσμος που φτιάχνει τον «λάθος» και τον «κακό» κόσμο.)

8Η φαινομενική τους ποιότητα δεν έχει σημασία.

(Δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στην ποιότητα του «σωστού» και του «λάθους» και του «καλού και του «κακού». Και τα δύο είναι το ίδιο.)

4. Βεβαιώσου ότι δεν διαφοροποιείς τα χρονικά διαστήματα εφαρμογής της σημερινής ιδέας ως προς όσα νομίζεις ότι είναι ευχάριστα και όσα νομίζεις ότι είναι δυσάρεστα .

(Μην δείξεις καμιά προτίμηση ως προς το τι είναι «ευχάριστο» και τι είναι «δυσάρεστο». Δεν σκέφτεσαι. Νομίζεις ότι σκέφτεσαι, και θα εφαρμόζεις αυτήν την ιδέα με τον εγωικό διχασμένο νου. Θυμήσου, το «ευχάριστο» είναι αυτό που φτιάχνει το «δυσάρεστο».)

2Για τους σκοπούς αυτών των ασκήσεων, δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ τους.

(Δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα τους, κάνε τα και τα δύο ίδια και υπερβαίνεις τον εγωικό διχασμένο νου. Αν αντιλαμβάνεσαι διαφορά ανάμεσα στα δύο, επιλέγεις το εγώ και το Επίπεδο-1.)

3Στο τέλος της περιόδου εξάσκησης, πρόσθεσε:

(Δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο «σωστό και στο «λάθος». Δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο «καλό» και το κακό». Και τα δύο είναι το ίδιο, επειδή και τα δύο δεν έχουν νόημα.)

4Όμως είμαι ταραγμένος επειδή βλέπω έναν κόσμο χωρίς νόημα.

(Ταράζομαι μόνο επειδή αντιλαμβάνομαι με τον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1.)

(παραγ.)5. Αυτό που δεν έχει νόημα, δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό.

(Δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο «καλό» και στο «κακό». Είναι μόνο το εγώ στο Επίπεδο-1 που δίνει τέτοιες ερμηνείες.)

2Τότε γιατί ένας κόσμος χωρίς νόημα θα έπρεπε να σε ταράζει;

(Τώρα δεν είμαι ταραγμένος επειδή δεν θα αντιλαμβάνομαι πια με το εγώ στο Επίπεδο-1. Θα αποστασιοποιηθώ από όλες τις σκέψεις χωρίς νόημα που ανήκουν στο εγώ στο Επίπεδο-1).

3Εάν μπορούσες ν’ αποδεχθείς ότι ο κόσμος δεν έχει νόημα και άφηνες την αλήθεια να γραφτεί για σένα επάνω σ’ αυτόν, αυτό θα σ’ έκανε απερίγραπτα χαρούμενο.

(Θα δεχτώ ότι ο κόσμος είναι χωρίς νόημα στο Επίπεδο-1, αλλά ο κόσμος έχει πράγματι νόημα στο Επίπεδο-2. Θα δεχτώ το νόημα του Αγίου Πνεύματος, αντί για του εγωικού διχασμένου νου.)

4Όμως, επειδή δεν έχει νόημα, εξωθείσαι να γράψεις επάνω του αυτό που εσύ θα ήθελες αυτός να είναι.

(Θα δώσω ένα νόημα στον κόσμο, ένα κόσμο Ενιαιότητας. Επειδή αυτό το νέο νόημα θα μου δοθεί από το νου του Αγίου Πνεύματος στο Επίπεδο-2.)

5Αυτό είναι που βλέπεις σ’ αυτόν.

(Όταν δεχτώ αυτό το νέο νόημα, ο κόσμος είναι ένας κόσμος Ενιαιότητας, θα τον αντιλαμβάνομαι με το νου του Αγίου Πνεύματος στο Επίπεδο-2.)

6Αυτό είναι που δεν έχει στ’ αλήθεια νόημα.

(Αυτό που δεν έχει νόημα είναι μόνο το εγωικό σύστημα σκέψης του διαχωρισμού στο Επίπεδο-1. Το δέχομαι αυτό ως αλήθεια τώρα.)

7Κάτω από τα δικά σου λόγια είναι γραμμένος ο Λόγος του Θεού.

(Όταν αποστασιοποιηθείς από την σκέψη ενός κόσμου χωρίς νόημα, με το εγώ και το Επίπεδο-1, θα αντιλαμβάνεσαι ένα νέο νόημα για τον κόσμο στο Επίπεδο-2 με το Άγιο Πνεύμα.)

8Η αλήθεια τώρα σε ταράζει, όμως όταν τα δικά σου λόγια θα έχουν σβηστεί, θα δεις τα δικά Του.

(Όταν αποστασιοποιηθείς και αφήσεις να φύγει το Επίπεδο-1 και ο εγωικός διχασμένος νους, θα σκέφτεσαι τώρα μαζί με τον Θεό. Αυτό μπορεί να σε ταράξει, αλλά αυτό που θα ταραχτεί είναι μόνο η ψευδής εικόνα του εγώ.)

9Αυτός είναι ο απώτατος σκοπός αυτών των ασκήσεων.

(Ο σκοπός αυτών των ασκήσεων είναι να αποστασιοποιηθείς από την ψευδή εικόνα του εγώ και να αφήσεις να φύγει το Επίπεδο-1. Τότε, αν συμβεί αυτό, θα πετύχεις το Επίπεδο-2 και την ελευθερία σου.)

6. Τρεις ή τέσσερις φορές είναι αρκετές για την εξάσκηση της σημερινής ιδέας.

(Πες αυτήν την ιδέα με δυνατή φωνή στο νου σου τρεις ή τέσσερις φορές σήμερα: «Ταράζομαι μόνο επειδή αντιλαμβάνομαι έναν κόσμο χωρίς νόημα με τον εγωικό διχασμένο νου στο Επίπεδο-1».
«Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο «σωστό» και το «λάθος» και ανάμεσα στο «καλό» και το «κακό». Και τα δύο είναι το ίδιο επειδή και τα δύο δεν έχουν νόημα.»
«Αυτό που δεν έχει νόημα είναι μόνο το Επίπεδο-1 και το εγωικό σύστημα σκέψης του διαχωρισμού. Το δέχομαι αυτό ως αλήθεια τώρα. Όταν αποστασιοποιηθώ από την σκέψη ενός κόσμου χωρίς νόημα με το εγώ και το Επίπεδο-1, θα αντιληφθώ ένα νέο νόημα για τον κόσμο στο Επίπεδο-2 με το Άγιο Πνεύμα.»)

2Δεν θα πρέπει οι περίοδοι εξάσκησης να υπερβούν το λεπτό.

(Επανάλαβε αυτήν την ιδέα για όχι περισσότερο από ένα λεπτό σε κάθε άσκηση.)

3Ακόμα κι αυτό μπορεί να σου φανεί πολύ.

(Η ψευδής εικόνα, αν είναι ακόμα μαζί σου, θα αντισταθεί σε αυτά τα λόγια!)

4Σταμάτησε τις ασκήσεις οποτεδήποτε αισθανθείς ένταση.

(Μην πιεστείς σε αυτό∙ αν σου προκαλεί ένταση, χρησιμοποίησε την Ολοκληρωτική Συγχώρεση για να αντιμετωπίσεις τα όποια αρνητικά συναισθήματα σου προκάλεσαν δυσφορία. Μόνο η ψευδής εικόνα θα δυσανασχετήσει. Φέρε όλα τα συναισθήματα στην αλήθεια όπως έμαθες στα Μαθήματα για το Επίπεδο-1 και απελευθέρωσε τα. Όταν απελευθερώσεις τα συναισθήματα, αφήνεις την ψευδή εικόνα.)

*Η μετάφραση του Βιβλίου Εργασιών είναι από την επίσημη έκδοση στα Ελληνικά του «A Course in Miracles», Foundation for Inner Peace: « Ένα Μάθημα στα Θαύματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: