Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

ΜΑΘΗΜΑ 10 Οι σκέψεις μου δεν σημαίνουν τίποτα.




ΜΑΘΗΜΑ 10

Οι σκέψεις μου δεν σημαίνουν τίποτα.

1. Αυτή η ιδέα εφαρμόζεται σε όλες τις σκέψεις τις οποίες κάνεις, ή τις οποίες θα κάνεις κατά την διάρκεια των περιόδων πρακτικής. Ο λόγος που εφαρμόζεται αυτή η ιδέα σε όλες τις σκέψεις σου είναι ότι αυτές δεν είναι οι πραγματικές σου σκέψεις. Έχουμε κάνει αυτή την διάκριση και στο παρελθόν, και θα την κάνουμε ξανά στο μέλλον. Δεν έχεις ακόμα βάση για να κάνεις συγκρίσεις. Όταν την έχεις, τότε δεν θα έχεις αμφιβολία ότι αυτά που πίστευες κάποτε ήταν σκέψεις που δεν σήμαιναν τίποτα

2. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που χρησιμοποιούμε αυτού του είδους την ιδέα. Η μορφή μόνο είναι λίγο διαφορετική. Αυτή τη φορά η ιδέα αρχίζει με το «Οι σκέψεις μου» αντί για το «Αυτές οι σκέψεις», και δεν γίνεται καμιά φανερή σύνδεση με τα αντικείμενα γύρω σου. Τώρα δίνεται έμφαση στην έλλειψη πραγματικότητας σε αυτό που νομίζεις ότι σκέφτεσαι.

3. Αυτή η πλευρά της διορθωτικής διαδικασίας άρχισε με την ιδέα ότι οι σκέψεις που γνωρίζεις είναι χωρίς καμιά σημασία, προς τα έξω μάλλον παρά προς τα μέσα ∙× κι έπειτα τόνισε το παρελθόν τους παρά την παρούσα κατάστασή τους. Τώρα τονίζουμε ότι η παρουσία αυτών των «σκέψεων» σημαίνει ότι δεν σκέφτεσαι. Αυτός είναι απλά ένας άλλος τρόπος να επαναλάβουμε την προηγούμενη δήλωσή μας ότι ο νους σου είναι στην πραγματικότητα κενός. Το να αναγνωρίζεις αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζεις το τίποτα όταν νομίζεις ότι το βλέπεις. Αυτό είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την όραση.
4. Κλείσε τα μάτια σου γι αυτές τις ασκήσεις, και άρχισέ τις επαναλαμβάνοντας την σημερινή ιδέα αργά από μέσα σου. Μετά πρόσθεσε:

Αυτή η ιδέα θα με βοηθήσει να απελευθερωθώ από ό,τι πιστεύω τώρα.

Η άσκηση συνίσταται, όπως και πριν, στο να διερευνήσεις το νου σου για όλες τις σκέψεις στις οποίες έχεις πρόσβαση, χωρίς κρίσεις ή επιλογές. Προσπάθησε να αποφύγεις την οποιουδήποτε είδους ταξινόμηση. Μάλιστα, όταν βρίσκεις ότι κάτι τέτοιο σε βοηθά, μπορείς να φανταστείς ότι τώρα παρακολουθείς μια παράξενα ταξινομημένη παρέλαση, που για σένα δεν έχει σχεδόν κανένα νόημα. Καθώς κάθε μία περνά από το νου σου, να λες:

Η σκέψη μου για ______________ δεν σημαίνει τίποτα.
Η σκέψη μου για __________________ δεν σημαίνει τίποτα.

5. Η σημερινή σκέψη μπορεί προφανώς να είναι πολύ χρήσιμη και για όποια σκέψη σου προξενεί λύπη οποιαδήποτε ώρα. Ακόμα, συνιστούμε πέντε περιόδους πρακτικής, ή κάθε μία όχι περισσότερο από περίπου ένα λεπτό διερεύνησης του νου. Δεν συνιστάται αυτή η περίοδος να επεκταθεί περισσότερο, και καλό θα ήταν να την μειώσεις στο μισό λεπτό αν νιώσεις δυσφορία. Όμως, να θυμάσαι να επαναλαμβάνεις αργά την ιδέα πριν να την εφαρμόσεις εξειδικευμένα, και ακόμα να προσθέσεις:

Αυτή η ιδέα θα με βοηθήσει να απελευθερωθώ από όλα όσα πιστεύω αυτή τη στιγμή.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...