Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2016

ΜΑΘΗΜΑ 16 Δεν έχω ουδέτερες σκέψεις.




ΜΑΘΗΜΑ 16

Δεν έχω ουδέτερες σκέψεις.

1. Η σημερινή ιδέα είναι ένα εναρκτήριο βήμα για την αποβολή της πεποίθησης ότι οι σκέψεις σου δεν έχουν καμιά επίδραση. Όλα όσα βλέπεις είναι αποτέλεσμα των σκέψεών σου. Δεν υπάρχει καμιά εξαίρεση σε αυτό το γεγονός. Οι σκέψεις δεν είναι μεγάλες ή μικρές× ισχυρές ή ανίσχυρες. Είναι απλά αληθινές ή ψεύτικες. Αυτές που είναι αληθινές δημιουργούν τα όμοιά τους. Αυτές που είναι ψεύτικες δημιουργούν τα δικά τους όμοια.

2. Δεν υπάρχει πιο αντιφατική αντίληψη από τις «άσκοπες σκέψεις». Αυτό στο οποίο βασίζεται η αντίληψη μας για τον κόσμο δεν μπορεί να είναι άσκοπο. Κάθε σκέψη που κάνεις συνεισφέρει στην αλήθεια ή στην ψευδαίσθηση× επεκτείνει την αλήθεια ή πολλαπλασιάζει τις ψευδαισθήσεις. Στην πραγματικότητα δεν μπορείς να πολλαπλασιάσεις τίποτα, αλλά δεν θα το επεκτείνεις κάνοντας αυτό.

3. Εκτός από την αναγνώριση ότι οι σκέψεις δεν είναι ποτέ άσκοπες, η σωτηρία απαιτεί να αναγνωρίσεις ακόμα ότι κάθε σκέψη που κάνεις φέρνει ή ειρήνη ή πόλεμο, αγάπη ή φόβο. Ουδέτερο αποτέλεσμα είναι αδύνατον να υπάρξει επειδή ουδέτερη σκέψη είναι αδύνατον να γίνει. Υπάρχει τόσο μεγάλος πειρασμός να ξεφορτώνεσαι τις σκέψεις φόβου σαν ασήμαντες, ανάξιες λόγου και ενόχλησης, ώστε είναι βασικό να αναγνωρίσεις ότι είναι εξίσου καταστροφικές και μη πραγματικές. Θα εξασκήσουμε αυτή την ιδέα σε πολλές μορφές πριν την καταλάβεις πραγματικά.

4. Εφαρμόζοντας τη  σημερινή ιδέα, ερεύνησε το νου σου για ένα περίπου λεπτό με τα μάτια κλειστά, και προσπάθησε να μην παραβλέψεις καμιά «μικρή» σκέψη που έχει την τάση να ξεγλιστρήσει από την έρευνα. Αυτό είναι αρκετά δύσκολο μέχρι να το συνηθίσεις. Θα δεις ότι θα δυσκολευτείς να μην κάνεις τεχνητούς διαχωρισμούς. Κάθε σκέψη που έρχεται στο νου σου, άσχετα με τις ιδιότητες που της αποδίδεις, είναι κατάλληλο αντικείμενο για την εφαρμογή της σημερινής ιδέας.

5. Στις περιόδους πρακτικής, πρώτα επανέλαβε την ιδέα στον εαυτό σου, και έπειτα καθώς η κάθε σκέψη περνά από το νου σου, να την κρατάς στην προσοχή σου όσο λες στον εαυτό σου.

Αυτή η σκέψη για ____________ δεν είναι μια ουδέτερη σκέψη.
Αυτή η σκέψη για __________________ δεν είναι μια ουδέτερη σκέψη.

Ως συνήθως, χρησιμοποίησε την σημερινή ιδέα όποτε αντιλαμβάνεσαι κάποια σκέψη που σου προξενεί ανησυχία. Σας προτείνουμε την ακόλουθη μορφή γι αυτό το σκοπό:

Αυτή η σκέψη για _____________ δεν είναι μια ουδέτερη σκέψη, εφόσον δεν έχω ουδέτερες σκέψεις.

6. Σου συνιστούμε τέσσερις ή πέντε περιόδους πρακτικής, αν τις βρίσκεις σχετικά άνετες. Αν νιώθεις ένταση, τρεις είναι αρκετές. Επίσης θα πρέπει να μειώσεις και τη διάρκεια των ασκήσεων αν νιώσεις άβολα.


Δεν υπάρχουν σχόλια: