Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ «ΓΙΓΑΝΤΙΑ ΑΛΜΑΤΑ»;



ΕΡΩΤΗΣΗ: Καταλαβαίνω ότι πρέπει να κάνουμε μόνο ένα μάθημα από το Βιβλίο Εργασιών την ημέρα, αλλά πόσες φορές την ημέρα θα πρέπει να διαβάζουμε ή να κάνουμε τις ασκήσεις; Τα πρώτα μαθήματα είναι πολύ μικρά και θα μπορούσαμε να τα διαβάσουμε και να κάνουμε τις ασκήσεις τους πολλές φορές μέσα στην ημέρα, αλλά είναι καλό αυτό; Ή κάθε μάθημα και οι ασκήσεις του θα πρέπει να γίνονται μια φορά την ημέρα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι οδηγίες για το πώς να κάνουμε το βιβλίο εργασιών λένε να κάνουμε μόνο ένα μάθημα και μπορούμε να συμπεράνουμε ότι αυτό σημαίνει να το κάνουμε μόνο μια φορά. Μερικά από τα μαθήματα έχουν περεταίρω οδηγίες για να επαναλαμβάνουμε ή να θυμόμαστε την σκέψη της ημέρας. Σε μερικά μαθήματα ο Ιησούς ζητά να κάνουμε συγκεκριμένες εφαρμογές καθώς περνά η μέρα. Οι οδηγίες όπως δίνονται στο βιβλίο εργασιών είναι ο μόνος οδηγός που χρειαζόμαστε για να εξασκηθούμε.
Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς για να ακολουθήσεις τις οδηγίες όπως δίνονται, αλλά όχι να κρίνεις τον εαυτό σου όταν δεν τα καταφέρνεις. Αν μπορούσες να κάνεις το βιβλίο εργασιών τέλεια δεν θα το χρειαζόσουν. Εφόσον είναι ένα πρόγραμμα νοητικής εκπαίδευσης, είναι κατανοητό ότι χρειαζόμαστε εκπαίδευση. Και κανένας εκπαιδευόμενος δεν αναμένεται να έχει αψεγάδιαστες επιδόσεις. Ο πειρασμός να θέσουμε προσδοκίες τελειότητας είναι μια προσπάθεια του εγώ να τεθεί επικεφαλής της διαδικασίας της Επανόρθωσης. Αν το βρίσκεις βοηθητικό, δεν πειράζει καθόλου να ξαναδιαβάζεις το μάθημα για να σκεφτείς και να διαλογιστείς πάνω στο μήνυμα του, φτάνει βέβαια να μην νιώθεις υποχρεωμένος ή να σου γίνει έμμονη ιδέα να κάνεις τα μαθήματα
Συχνά, ο Ιησούς μας υπενθυμίζει ότι δεν θα πρέπει να νιώθουμε πίεση. Η συμβουλή του στο μάθημα 12 μπορεί να εφαρμοστεί γενικά στην πρακτική μας στο βιβλίο εργασιών: «Σταμάτησε τις ασκήσεις όποτε βιώνεις κάποια αίσθηση πίεσης» (Μάθημα: 12.6:4). Η οποιαδήποτε αίσθηση επιτακτικότητας, καταναγκασμού, ή πίεσης είναι μια ένδειξη ότι το εγώ έχει τρυπώσει για να αναλάβει τον έλεγχο. Δεν χρειάζεται να ταράζεσαι καθόλου γι αυτό. Σημαίνει μόνο ότι έχεις φοβηθεί. Κι εφόσον δεν μπορείς να πιέσεις τον εαυτό σου να ξεπεράσει τον φόβο, είναι καλύτερα να σταματήσεις. Όταν είσαι πρόθυμος να πεις στον Ιησού ότι φοβάσαι πολύ να συνεχίσεις, και να μην κρίνεις τον εαυτό σου γι αυτό, είσαι πολύ πιο εναρμονισμένος με τον στόχο του βιβλίου εργασιών από το να ζορίζεσαι να εξασκηθείς τέλεια. Ο στόχος είναι να πηγαίνεις … «από το ένα προφανές μάθημα στο επόμενο, με εύκολα βήματα που σε οδηγούν με γλυκύτητα από το ένα στο άλλο, χωρίς καθόλου πίεση Κεφάλαιο: 31.2:4) Μπορούμε να κάνουμε μόνο ένα βήμα κάθε φορά, και αυτό είναι το μόνο που μας ζητείται.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είναι το νόημα των γιγάντιων αλμάτων; Γιατί είναι τόσο σημαντικά για την μάθηση μας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αυτός είναι ένας πολύ ενθαρρυντικός όρος που χρησιμοποιεί ο Ιησούς για να μας βοηθήσει να καταλάβουμε ότι γλυτώνουμε πολύ χρόνο στο ταξίδι μας κάνοντας αυτά που σε εμάς φαίνονται μικρά και ασήμαντα βήματα: «Κάθε φορά που ασκείσαι, η επίγνωση έρχεται τουλάχιστον λιγάκι πιο κοντά ∙ μερικές φορές εξοικονομείς χίλια χρόνια ή και περισσότερο» (Μάθημα:97.3:2). Κάθε φορά που προσπαθούμε να κάνουμε αυτό που μας λέει ένα μάθημα, κάνουμε ένα «γιγάντιο άλμα» προς την απελευθέρωση από το εγώ (Μάθημα: 94.5:9).. «άλλο ένα βήμα προς την γρήγορη σωτηρία» (Μάθημα 194.1:1). Αυτός είναι ο τρόπος του Ιησού να μας πει ότι με το να επιλέγουμε αυτόν για δάσκαλο μας και κάνοντας αυτά που λέει, ερχόμαστε πολύ πιο κοντά στο να αφήσουμε να φύγει ο πόνος μας, και να δεχτούμε στην ζωή μας την γαλήνη που διαρκεί.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...