Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

ΜΑΘΗΜΑ 12 Ταράζομαι επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα.




ΜΑΘΗΜΑ 12

Ταράζομαι επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα.

1. Η σημασία αυτής της ιδέας συνίσταται στο γεγονός ότι περιέχει μια διόρθωση σε μια σημαντική παραμόρφωση της αντίληψης. Νομίζεις ότι αυτό που σε ταράζει είναι ένας τρομακτικός κόσμος, ή ένας θλιβερός κόσμος, ή ένας παράλογος κόσμος. Όλες αυτές οι ιδιότητες έχουν δοθεί από σένα. Ο κόσμος από μόνος του δεν έχει κανένα νόημα.

2. Αυτές οι ασκήσεις γίνονται με τα μάτια ανοιχτά. Κοίταξε γύρω σου, αυτή τη φορά αρκετά αργά. Προσπάθησε να βρεις τον ρυθμό σου έτσι ώστε όταν παίρνεις την ματιά σου από ένα πράγμα για να κοιτάξεις κάτι άλλο να μεσολαβεί ένα στιγμιαίο διάλειμμα. Μην αφήσεις αυτή τη στιγμή της αλλαγής να είναι πολύ χρονοβόρα ή σύντομη, αλλά προσπάθησε να κρατήσεις ένα μέτρο ή ακόμα κι ένα ρυθμό. Αυτό που βλέπεις δεν έχει σημασία. Διδάσκεις αυτό τον εαυτό σου και μοιράζεις εξίσου την προσοχή και τον χρόνο σου σε όλα όσα πέφτει η ματιά σου. Αυτό είναι ένα αρχικό βήμα στο να μάθεις να τους δίνεις ίση αξία.

3. Καθώς κοιτάς γύρω σου, λέγε στον εαυτό σου:

Νομίζω ότι βλέπω ένα τρομακτικό κόσμο, ένα επικίνδυνο κόσμο, ένα εχθρικό κόσμο, ένα δυστυχισμένο κόσμο, ένα διεφθαρμένο κόσμο, ένα τρελό κόσμο,

Και ούτω καθεξής, χρησιμοποιώντας όποιους περιγραφικούς όρους σου έρθουν στο νου. Αν σου έρθουν στο νου περισσότεροι θετικοί όροι παρά αρνητικοί, να τους συμπεριλάβεις. Για παράδειγμα, μπορεί να σκεφτείς ένα «καλό κόσμο», ή έναν «ικανοποιητικό κόσμο». Αν έρθουν στο νου σου τέτοιοι όροι, χρησιμοποίησέ τους μαζί με τους υπόλοιπους. Μπορεί προς το παρόν να μην καταλαβαίνεις γιατί αυτά τα «καλά» επίθετα ανήκουν σε αυτές τις ασκήσεις αλλά να θυμάσαι ότι ένας «καλός» κόσμος υπονοεί και ένα «κακό», και ένας «ικανοποιητικός» κόσμος υπονοεί και ένα μη ικανοποιητικό. Όλοι οι όροι που περνούν από το νου σου είναι κατάλληλα αντικείμενα εφαρμογής των σημερινών ασκήσεων. Η φαινομενική τους ιδιότητα δεν έχει σημασία.

4. Βεβαιώσου ότι δεν κάνεις μεταβολές στα χρονικά διαστήματα ανάμεσα στις εφαρμογές της σημερινής ιδέας ανάλογα με το τι θεωρείς εσύ ευχάριστο και τι δυσάρεστο. Για το σκοπό αυτής της άσκησης δεν υπάρχει καμιά διάκριση ανάμεσά τους. Στο τέλος της περιόδου πρακτικής, πρόσθεσε:

Αλλά ταράζομαι επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα.

5. Κάτι που δεν έχει σημασία δεν είναι ούτε κακό ούτε καλό. Τότε, γιατί ένας κόσμος χωρίς νόημα να σε ενοχλεί; Αν μπορούσες να δεχτείς τον κόσμο ως χωρίς νόημα και αφήσεις την αλήθεια να γραφεί πάνω του για λογαριασμό σου, τότε αυτό θα σε έκανε απίστευτα ευτυχισμένο. Αλλά εφόσον είναι χωρίς νόημα, παρακινείσαι να γράψεις εσύ πάνω σε αυτόν τι θα ήθελες να είναι. Αυτό είναι που βλέπεις σ’ αυτόν. Αυτό είναι που δεν έχει κανένα νόημα πραγματικά. Κάτω από τα δικά σου λόγια είναι γραμμένος ο Λόγος του Θεού. Η αλήθεια τώρα σε ενοχλεί, αλλά όταν τα δικά σου λόγια έχουν σβηστεί, τότε θα δεις το Λόγο Εκείνου. Αυτός είναι ο υπέρτατος σκοπός αυτών των ασκήσεων.

6.Τρεις ή τέσσερις φορές είναι αρκετές για την άσκηση αυτής της ιδέας σήμερα. Ούτε θα πρέπει αυτές οι περίοδοι πρακτικής να υπερβαίνουν το ένα λεπτό. Ακόμα κι αυτό μπορεί να το βρεις πολύ. Σταμάτησε τις ασκήσεις όποτε νιώσεις κάποια αίσθηση έντασης.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...