Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑΥΜΑΤΩΝ - ΤΟ ΥΓΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ



Το Υγιές Πρόγραμμα Μαθημάτων

- Από το Κεφάλαιο 12, V. THE SANE CURRICULUM -

1. Μόνο η αγάπη είναι ισχυρή διότι είναι αδιαίρετη. Οι ισχυροί δεν επιτίθενται διότι δεν βλέπουν καμία ανάγκη να κάνουν κάτι τέτοιο. Πριν μπορέσει να εισέλθει στο νου σου η ιδέα της επίθεσης, πρέπει να αντιλήφθηκες τον εαυτό σου ως αδύναμο. Επειδή επιτέθηκες στον εαυτό σου και πίστεψες ότι η επίθεση ήταν αποτελεσματική, βλέπεις τον εαυτό σου ως εξασθενημένο. Μην θεωρώντας τον εαυτό σου και τους αδελφούς σου ως ίσους, και λογαριάζοντας τον εαυτό σου ως ασθενέστερο, επιχειρείς να «εξισορροπήσεις» την κατάσταση που έφτιαξες εσύ. Χρησιμοποιείς την επίθεση για να το κάνεις αυτό διότι πιστεύεις ότι η επίθεση πέτυχε να σε εξασθενήσει.

2. Αυτός είναι ο λόγος που η ιδιότητά σου να είσαι απρόσβλητος είναι τόσο σημαντική για την επανόρθωση της πνευματικής σου υγείας. Διότι αν δεχτείς ότι είσαι άτρωτος, αναγνωρίζεις ότι η επίθεση δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. Παρόλο που έχεις επιτεθεί στον εαυτό σου, θα διαδηλώνεις ότι τίποτα δεν συνέβη στην πραγματικότητα. Επομένως, με την επίθεση δεν έκανες τίποτα. Μόλις το συνειδητοποιήσεις αυτό δεν θα βλέπεις πια κανένα νόημα στην επίθεση, διότι είναι ολοφάνερο ότι δεν λειτουργεί και δεν μπορεί να σε προστατεύσει. Εν τούτοις η αναγνώριση της ιδιότητάς σου να είσαι άτρωτος έχει κάτι πολύ περισσότερο από αρνητική αξία. Αν οι επιθέσεις σου εναντίον του εαυτού σου έχουν αποτύχει να σε εξασθενήσουν, τότε είσαι ακόμα δυνατός. Επομένως δεν έχεις καμιά ανάγκη να «εξισορροπήσεις» την κατάσταση για να διασφαλίσεις την δύναμή σου.

3. Δεν θα συνειδητοποιήσεις ποτέ την παντελή αχρηστία της επίθεσης εκτός κι αν αναγνωρίσεις ότι η επίθεση εναντίον του εαυτού σου δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. Γιατί οι άλλοι όντως αντιδρούν στην επίθεση αν την αντιληφθούν, κι αν εσύ προσπαθείς να τους επιτεθείς θα είσαι ανίκανος να αποφύγεις να ερμηνεύσεις αυτό ως ενίσχυση. Το μόνο μέρος που μπορείς να ματαιώσεις κάθε ενίσχυση είναι μέσα στον εαυτό σου. Διότι είσαι πάντα ο πρώτος στόχος της επίθεσής σου, κι αν αυτός δεν υπάρξει ποτέ, τότε δεν έχει και συνέπειες.

4. Η Αγάπη του Αγίου Πνεύματος είναι η δύναμή σου, διότι η δική σου είναι διχασμένη κι επομένως αναληθής. Δεν μπορείς να εμπιστευτείς την δική σου αγάπη όταν της επιτίθεσαι. Δεν μπορείς να μάθεις για την τέλεια αγάπη με έναν διχασμένο νου, διότι ένας διχασμένος νους έχει καταστήσει τον εαυτό του αδύνατο μαθητή. Προσπάθησες να κάνεις τον διαχωρισμό αιώνιο, διότι ήθελες να κρατήσεις τα χαρακτηριστικά της δημιουργίας, αλλά με τους δικούς σου όρους. Εν τούτοις, η δημιουργία δεν είναι από σένα, και οι αδύνατοι μαθητές χρειάζονται πραγματικά ειδική διδασκαλία.

5. Έχεις μαθησιακές αναπηρίες με την πολύ κυριολεκτική έννοια. Υπάρχουν περιοχές μέσα στις μαθησιακές σου δυνατότητες που έχουν υποστεί τόσο σοβαρό τραυματισμό ώστε μπορείς να προοδεύσεις μόνο κάτω από συνεπή, και ξεκάθαρη καθοδήγηση, που θα σου την παρέχει ένα Δάσκαλος ο Οποίος μπορεί να υπερβεί τις δικές σου περιορισμένες πηγές γνώσεων. Αυτός γίνεται η Πηγή γνώσης σου διότι από μόνος σου δεν μπορείς να μάθεις. Αυτή η μαθησιακή κατάσταση στην οποία έχεις τοποθετήσει τον εαυτό σου είναι αδύνατη, και σε αυτή την κατάσταση χρειάζεσαι ξεκάθαρα έναν ειδικό Δάσκαλο και ένα ειδικό πρόγραμμα μαθημάτων. Οι αδύνατοι μαθητές δεν είναι καλή επιλογή ως δάσκαλοι, είτε για τους ίδιους ή για κάποιον άλλον. Δεν θα απευθυνόσουν σε αυτούς για να σου κανονίσουν ένα πρόγραμμα μαθημάτων με το οποίο να μπορούν ξεφύγουν από τους περιορισμούς τους. Αν καταλάβαιναν τι είναι πέρα από αυτούς τους περιορισμούς, δεν θα μειονεκτούσαν.

6. Εσύ δεν γνωρίζεις το νόημα της αγάπης, και αυτό είναι το μειονέκτημά σου. Μην επιχειρείς να διδάξεις τον εαυτό σου αυτό που ο ίδιος δεν καταλαβαίνεις, και μην προσπαθείς να θέσεις μαθησιακούς στόχους εκεί όπου οι δικοί σου έχουν ξεκάθαρα αποτύχει. Ο δικός σου μαθησιακός στόχος ήταν να μην μάθεις, κι αυτό δεν μπορεί να οδηγεί σε επιτυχή μάθηση. Εσύ δεν μπορείς να μεταφέρεις αυτό που δεν έχεις μάθει, και ο τραυματισμός της ικανότητας να γενικεύεις είναι μία βασική μαθησιακή αποτυχία. Θα ζητούσες από αυτούς που δεν έχουν μπορέσει να μάθουν τον σκοπό των μαθησιακών βοηθημάτων; Δεν τον γνωρίζουν. Αν μπορούσαν να ερμηνεύσουν την βοήθεια σωστά, θα είχαν μάθει από αυτή.

7. Έχω πει ότι ο κανόνας του εγώ είναι «Αναζήτησε και μην βρεις». Μεταφρασμένο σε όρους μαθησιακούς αυτό σημαίνει, «Προσπάθησε να μάθεις αλλά μην το πετύχεις.» Το αποτέλεσμα αυτού του μαθησιακού στόχου είναι προφανές. Κάθε γνήσιο μαθησιακό βοήθημα, κάθε αληθινή διδασκαλία, και κάθε λογικός οδηγός μάθησης θα παρερμηνεύεται, εφόσον όλα αυτά έχουν τον σκοπό να διευκολύνουν την μάθηση στην οποία αυτό το παράξενο πρόγραμμα μαθημάτων είναι αντίθετο. Αν προσπαθείς να μάθεις πώς να μην μαθαίνεις, και ο στόχος της διδασκαλίας σου είναι να οδηγήσεις τον εαυτό σου στην ήττα, τι άλλο μπορείς να περιμένεις εκτός από σύγχυση; Ένα τέτοιο πρόγραμμα μαθημάτων δεν βγάζει νόημα. Αυτό το εγχείρημα στην «μάθηση» έχει τόσο εξασθενήσει το νου σου που δεν μπορείς να αγαπάς, διότι τα μαθήματα που έχεις διαλέξει είναι εναντίον της αγάπης, και ισοδυναμούν με ένα μαθησιακό πρόγραμμα στο πώς να επιτίθεσαι στον εαυτό σου. Ένας συμπληρωματικός στόχος σε αυτά τα μαθήματα, είναι να μάθεις πώς να μην ξεπεράσεις τον διχασμό που κάνει πιστευτό αυτό τον πρωταρχικό στόχο. Και δεν θα ξεπεράσεις τον διχασμό με αυτά τα μαθήματα, διότι ό,τι μαθαίνεις θα είναι υπέρ αυτού. Όμως, ο νους σου μιλά ενάντια στην μάθησή σου όπως και η μάθησή σου μιλά ενάντια στο νου σου, κι έτσι μάχεσαι εναντίον κάθε μάθησης και το πετυχαίνεις, διότι αυτό είναι που θέλεις. Αλλά ίσως δεν συνειδητοποιείς, ούτε και τώρα, ότι υπάρχει κάτι που θέλεις να μάθεις, και ότι μπορείς να το μάθεις επειδή είναι επιλογή σου να το κάνεις.

8. Εσύ που έχεις προσπαθήσει να μάθεις αυτό που δεν θέλεις, τώρα πάρε κουράγιο, διότι παρόλο που το μαθησιακό πρόγραμμα που έθεσες στον εαυτό σου είναι πραγματικά θλιβερό, είναι απλά γελοίο αν το κοιτάξεις. Είναι δυνατόν ο τρόπος να πετύχεις έναν στόχο να είναι να τον χάσεις; Παραιτήσου τώρα από την θέση του δασκάλου του εαυτού σου. Αυτή η παραίτηση δεν θα οδηγήσει σε θλίψη. Είναι απλά το αποτέλεσμα μιας έντιμης εκτίμησης όλων όσων έχεις διδάξει τον εαυτό σου, και των μαθησιακών αποτελεσμάτων που προέκυψαν. Κάτω από τις κατάλληλες μαθησιακές καταστάσεις, τις οποίες εσύ δεν μπορείς ούτε να τις παρέχεις ούτε να τις καταλάβεις, θα γίνει ένας άριστος μαθητής και ένας άριστος δάσκαλος. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει ακόμα, και ούτε θα συμβεί μέχρι όλη η μαθησιακή κατάσταση που έχει στήσει εσύ να αντιστραφεί.

9. Το μαθησιακό σου δυναμικό, αν γίνει σωστά κατανοητό, είναι απεριόριστο διότι θα σε οδηγήσει στον Θεό. Μπορείς να διδάξεις τον δρόμο προς Αυτόν και να τον μάθεις και ο ίδιος, αν ακολουθήσεις τον Δάσκαλο που γνωρίζει τον δρόμο προς Αυτόν και καταλαβαίνει τα μαθήματα για να τον μάθεις. Αυτό το πρόγραμμα μαθημάτων είναι απόλυτα σαφές, διότι ο στόχος είναι αδιαίρετος και το μέσον και ο σκοπός βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία. Εσύ χρειάζεται μόνο να προσφέρεις την αδιαίρετη προσοχή σου. Όλα τα άλλα θα σου δοθούν. Διότι αληθινά θέλεις να μάθεις σωστά, και τίποτα δεν μπορεί να αντιτεθεί στην απόφαση του Υιού του Θεού. Η μάθησή του είναι τόσο απεριόριστη όσο κι εκείνος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...