Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

ΜΑΘΗΜΑ 12

Είμαι Ταραγμένος Επειδή Βλέπω Ένα Κόσμο Χωρίς Νόημα.

Η σημασία αυτής της ιδέας συνίσταται στο γεγονός ότι περιέχει μια διόρθωση για μια μείζονα αλλοίωση της αντίληψης. Νομίζεις ότι αυτό που σε ταράζει είναι ένας τρομακτικός κόσμος, ή ένας θλιβερός κόσμος, ή ένας παράλογος κόσμος. Όλες αυτές οι ιδιότητες έχουν δοθεί από σένα. Ο κόσμος από μόνος του δεν έχει κανένα νόημα.

Αυτές οι ασκήσεις γίνονται με τα μάτια ανοιχτά. Κοίτα γύρω σου, αυτή τη φορά αρκετά αργά. Προσπάθησε να ρυθμίσεις το τέμπο σου έτσι ώστε όταν παίρνεις την ματιά σου από ένα πράγμα για να κοιτάξεις κάτι άλλο να κάνεις ένα στιγμιαίο διάλειμμα. Μην αφήσεις αυτή τη στιγμή της αλλαγής να είναι πολύ χρονοβόρα ή σύντομη, αλλά προσπάθησε να κρατάς ένα μέτρο ή ακόμα κι ένα τέμπο. Αυτό που βλέπεις δεν έχει σημασία. Διδάσκεις αυτό τον εαυτό σου και δίνεις ίση προσοχή και χρόνο σε όλα όσα πέφτει η ματιά σου. Αυτό είναι ένα εναρκτήριο βήμα στο να μάθεις να τους δίνεις ίση αξία.

Καθώς κοιτάς γύρω σου, λέγε στον εαυτό σου:

Νομίζω ότι βλέπω ένα τρομακτικό κόσμο, ένα επικίνδυνο κόσμο, ένα εχθρικό κόσμο, ένα δυστυχισμένο κόσμο, ένα διεφθαρμένο κόσμο, ένα τρελό κόσμο,

Και ούτω καθεξής, χρησιμοποιώντας όποιους περιγραφικούς όρους σου έρθουν στο μυαλό. Αν σου έρθουν στο μυαλό περισσότερο θετικοί όροι παρά αρνητικοί, να τους συμπεριλάβεις. Για παράδειγμα, μπορεί να σκεφτείς ένα «καλό κόσμο», ή ένα ικανοποιητικό κόσμο». Αν έρθουν στο μυαλό σου τέτοιοι όροι, χρησιμοποίησέ τους μαζί με τους υπόλοιπους. Μπορεί προς το παρόν να μην καταλαβαίνεις γιατί αυτά τα «καλά» επίθετα ανήκουν σε αυτές τις ασκήσεις αλλά να θυμάσαι ότι ένας «καλός» κόσμος υπονοεί και ένα «κακό», και ένας «ικανοποιητικός» κόσμος υπονοεί ένα μη ικανοποιητικό. Όλοι οι όροι που περνούν από το νου σου είναι κατάλληλα υποκείμενα για τις σημερινές ασκήσεις. Η φαινομενική τους ιδιότητα δεν έχει σημασία.

Βεβαιώσου ότι δεν κάνεις μεταβολές στα χρονικά διαστήματα ανάμεσα στις εφαρμογές της σημερινής ιδέας ανάλογα με το τι θεωρείς εσύ ευχάριστο και τι δυσάρεστο. Για το σκοπό αυτής της άσκησης δεν υπάρχει καμιά διάκριση ανάμεσά τους.. Στο τέλος της περιόδου πρακτικής, πρόσθεσε:

Αλλά είμαι ταραγμένος επειδή βλέπω ένα κόσμο χωρίς νόημα.

Κάτι που δεν έχει σημασία δεν είναι ούτε κακό ούτε καλό. Τότε, γιατί ένας κόσμος χωρίς νόημα να σε ενοχλεί; Αν μπορούσες να δεχτείς τον κόσμο ως χωρίς νόημα και αφήσεις την αλήθεια να γραφεί πάνω σου, τότε αυτό θα σε έκανε απίστευτα ευτυχισμένο. Αλλά εφόσον είναι χωρίς νόημα, παρακινείσαι να γράψεις εσύ πάνω σε αυτόν τι θα ήθελες να είναι. Αυτό είναι που βλέπεις σ’ αυτόν. Αυτό είναι που δεν έχει καμιά σημασία στ’ αλήθεια. Κάτω από τα δικά σου λόγια είναι γραμμένος ο Λόγος του Θεού. Η αλήθεια τώρα σε ενοχλεί, αλλά όταν τα λόγια σου έχουν σβηστεί, τότε θα δεις το Λόγο Εκείνου. Αυτός είναι ο υπέρτατος σκοπός αυτών των ασκήσεων.


Τρεις ή τέσσερις φορές είναι αρκετές για την άσκηση αυτής της ιδέας σήμερα. Ούτε θα πρέπει αυτές οι περίοδοι πρακτικής να υπερβαίνουν το ένα λεπτό. Ακόμα κι αυτό μπορεί να το βρεις πολύ. Τερμάτιζε τις ασκήσεις όποτε αισθανθείς κάποια αίσθηση έντασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...