Τετάρτη 9 Ιουλίου 2008

Τον Άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον


«Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον».
Σαν παιδιά ενός Πατέρα που μας αγαπά, μπορούμε να περιμένουμε απ’ αυτόν όλα όσα μας χρειάζονται. Τα παιδιά απευθύνονται στους γονείς για κάθε ανάγκη τους και το ίδιο πρέπει να κάνουμε κι εμείς προς τον Θεό. Ζητώντας με πίστη κι εμπιστοσύνη, δεν θα απογοητευτούμε ποτέ.
Το θέλημα του Θεού είναι να ζούμε μια ζωή υγείας κι ευτυχίας, μια ζωή γεμάτη εμπειρίες χαράς και να εξελισσόμαστε μέρα με τη μέρα, εβδομάδα με την εβδομάδα, ακώλυτα και σταθερά, προχωρώντας στο δρόμο της τελειοποίησης. Για το σκοπό αυτό, χρειαζόμαστε τροφή, ένδυση, κατοικία, μέσα μετακίνησης, βιβλία κλπ.. Πάνω απ’ όλα όμως, χρειαζόμαστε ελευθερία. Στην Προσευχή του Κυρίου, οι ανάγκες αυτές περιλαμβάνονται στη λέξη «άρτον», όλα δηλαδή όσα είναι απαραίτητα για μια ζωή υγείας, ευτυχίας, ελευθερίας και αρμονίας. Για να τα’ αποκτήσουμε όμως αυτά, πρέπει να τα διεκδικήσουμε – όχι βέβαια και στην παραμικρή τους λεπτομέρεια – και ν’ αναγνωρίσουμε τον Θεό και μόνο τον Θεό, σαν την Πηγή όλων των αγαθών. Αν μας λείπει κάτι, αυτό σημαίνει ότι το ζητήσαμε από μια δευτερεύουσα πηγή και όχι από το Θεό που είναι Δημιουργός και Ζωοδότης.
Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι τα αγαθά τους προέρχονται από κάποια επένδυση ή από την προσωπική τους εργασία ή από τον εργοδότη. Αυτά όμως είναι απλά και μόνο τα κανάλια μέσα από τα οποία έρχονται τα αγαθά. Η Πηγή είναι ο Θεός. Ο αριθμός των καναλιών είναι απεριόριστος ,η Πηγή όμως είναι ο Θεός. Το κανάλι από το οποίο σου έρχονται τα αγαθά, πολύ πιθανόν να αλλάξει, γιατί η αλλαγή είναι ο Συμπαντικός νόμος της εκδήλωσης. Η στέρηση είναι θάνατος. Όσο όμως κατανοείς ότι η Πηγή των αγαθών είναι το ένα και αμετάβλητο Πνεύμα, όλα πάνε καλά. Το κλείσιμο ενός καναλιού δεν θα είναι παρά η σηματοδότηση για το άνοιγμα κάποιου άλλου. Αν έχεις αυτήν την πίστη, η βοήθεια θα έρθει οπωσδήποτε μέσα από κάποιο άλλο κανάλι, γιατί ο Θεός παραμένει αναλλοίωτος, αλάθητος και αιώνιος. Με λίγα λόγια, πρέπει να συνηθίσουμε να στρέφουμε το βλέμμα μας στο Θεό, την Αιτία, για ό,τι χρειαζόμαστε και τότε το κανάλι, που είναι δευτερεύον θέμα, θα φροντίσει για τα υπόλοιπα.
Στην εσωτερική και σπουδαιότερη έννοιά του, ο άρτος ο επιούσιος, σημαίνει την επίγνωση της Παρουσίας του Θεού, την βαθιά εκείνη αίσθηση ότι ο Θεός υπάρχει, όχι θεωρητικά, αλλά ουσιαστικά, την αίσθηση ότι είναι παρών, την αίσθηση ότι επειδή είναι Θεός πανάγαθος, παντοδύναμος, πάνσοφος και γεμάτος αγάπη, θα φροντίσει όλες τις ανάγκες ,ας, θα μας διδάξει όσα πρέπει να μάθουμε και θα καθοδηγήσει τα βήματά μας έτσι ώστε να μην πέσουμε σε πλάνες. Αυτός είναι ο Εμμανουήλ ή «ο Θεός μεθ’ ημών», πράγμα που σημαίνει ουσιαστική επίγνωση, δηλαδή εμπειρία συνειδητότητας και όχι θεωρητική αναγνώριση όχι απλά και μόνο συζήτηση περί Θεού, όσο όμορφη και να είναι, ή σκέψεις περί Θεού, αλλά πραγματική εμπειρία. Πρέπει να ξεκινάμε με σκέψεις για τον Θεό, αλλ’ αυτό να μας οδηγεί στην επίγνωση η οποία αποτελεί τον άρτο τον επιούσιο ή το μάννα.
Έμμετ Φοξ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μακριά από εμένα.

  ΜΑΘΗΜΑ 347 Ο θυμός προέρχεται από την κρίση. Η κρίση είναι το όπλο που χρησιμοποιώ εναντίον του εαυτού μου, για να κρατήσω τα θαύματα μα...